-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Hybrid Astra
GM er som verdens største bilprodusent opptatt av fremtidens drivlinjer. I Detroit viser de alternative løsninger for både nær og noe fjernere fremtid.
To-modus Full Hybrid er basert på diesel-elektrisk teknologi som GM har utviklet for busser og som de nå i samarbeid med DaimlerChrysler skal perfeksjonere for bruk i biler fra de to gruppene.
Systemet vil bli å finne i for- og bakhjulsdrevne biler av forskjellige karosseriformer. Den første modusen sørger for ekstremt lavt forbruk i tett trafikk gjennom en kombinasjon av elektrisk kraft og motorkraft. Andre modus trer i kraft ved høyere hastigheter og innbefatter teknologi som deaktiverer et antall sylindere når det ikke er behov for dem, et system GM allerede i dag anvender i enkelte personbiler.
Opel Astra Diesel Hybrid er en konseptbil som inneholder denne teknologien. Kombinert med en 1,7-liters CDTI-motor på 125hk oppnår man en drivstoffbesparelse på inntil 25 prosent mens man opprettholder, og til og med øker bilens ytelser.
Hybrid-systemet får plass i et rom tilsvarende en automatisk gearkasse og gir en trinnløst variabel drivlinje. Et batteri som leverer strøm til de elektriske motorene er plassert inni reservehjulet slik at det opptar minimalt med plass.
Vi besluttet å bruke en dieseldrevet bil siden vi på sikt ikke ser behovet for bensin-hybrider i Europa, sier Hans H. Demant, visepresident for engineering i GM Europa. Våre moderne dieselmotorer er dynamiske og miljøvennlige, og Astra-konseptet viser at forbruket kan reduseres og ytelsene økes ved å anvende hybrid teknologi.
Astra Diesel Hybrid klarer 0 til 100 på under 8 sekunder og har et gjennomsnittlig drivstofforbruk på