-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hybrid Astra
GM er som verdens største bilprodusent opptatt av fremtidens drivlinjer. I Detroit viser de alternative løsninger for både nær og noe fjernere fremtid.
To-modus Full Hybrid er basert på diesel-elektrisk teknologi som GM har utviklet for busser og som de nå i samarbeid med DaimlerChrysler skal perfeksjonere for bruk i biler fra de to gruppene.
Systemet vil bli å finne i for- og bakhjulsdrevne biler av forskjellige karosseriformer. Den første modusen sørger for ekstremt lavt forbruk i tett trafikk gjennom en kombinasjon av elektrisk kraft og motorkraft. Andre modus trer i kraft ved høyere hastigheter og innbefatter teknologi som deaktiverer et antall sylindere når det ikke er behov for dem, et system GM allerede i dag anvender i enkelte personbiler.
Opel Astra Diesel Hybrid er en konseptbil som inneholder denne teknologien. Kombinert med en 1,7-liters CDTI-motor på 125hk oppnår man en drivstoffbesparelse på inntil 25 prosent mens man opprettholder, og til og med øker bilens ytelser.
Hybrid-systemet får plass i et rom tilsvarende en automatisk gearkasse og gir en trinnløst variabel drivlinje. Et batteri som leverer strøm til de elektriske motorene er plassert inni reservehjulet slik at det opptar minimalt med plass.
Vi besluttet å bruke en dieseldrevet bil siden vi på sikt ikke ser behovet for bensin-hybrider i Europa, sier Hans H. Demant, visepresident for engineering i GM Europa. Våre moderne dieselmotorer er dynamiske og miljøvennlige, og Astra-konseptet viser at forbruket kan reduseres og ytelsene økes ved å anvende hybrid teknologi.
Astra Diesel Hybrid klarer 0 til 100 på under 8 sekunder og har et gjennomsnittlig drivstofforbruk på