-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
15 sekunder Volvo C30. Fanget!
Under sin pressekonferanse i Detroit, som nesten ingen var på fordi det eneste nye man ventet der var en lunch, og den fikk man gratis andre steder også, viste de en 15 sekunders videosnutt av den omtalte C30. Her er noen stills derfra.
Det er utstillingens egen nettside som har fanget et par av disse ganske spennende øyeblikkene. For det er ikke hver dag Volvo forteller at de skal ned et segment eller to. 20 cm kortere enn en S40 og bygget for markeder både i Europa og Amerika – hvilket i praksis vil si at den blir tilgjengelig for hele verden.
C1 plattformen under selvfølgelig, samme som bl.a. Mazda3, med plass for fire passasjerer bak frontruta og fire eller fem sylindere foran. Det er heller ikke noen tvil om at denne bilen skal hjelpe den svenske Ford-filialen med å nå målet på 600.000 biler/år ganske snart.
Og dersom det skulle være noen tvil, kvalte Hans-Olov Olsson den tvilen da han sa at bilen ville bli minst like sikker som sine større søsken. Hos Volvo kompromisser vi ikke på sikkerheten sa han på sin engelsk, som er kvadratkilometer mindre interessant enn den hans kollega hos Saab presterer.
Disse tre stillbildene forteller oss at her er det trekk både fra SCC-prototypen (den du så på Lillestrøm i november) og fra den amerikansk-utviklede 3CC prototypen.. Profilen ser egentlig ganske lekker ut, panseret forteller ingenting og hekken, med baklysene høyt oppe på skulderpartiet gir inntrykk av at designet er enda mer bolet Volvo enn de opprinnelig ganske spreke Peter Horbury-linjene skulle få lov til å utvikle seg til.
Men jeg gleder meg til denne modellen. Hvis de greier å legge inn dynamiske egenskaper like gode som Ford Focusene sine, eller bedre, sammen med tradisjonelle Volvo-verdier, er vil tilbake til 544 Sport. For dere som ikke aner hva jeg snakker om: den var en åpenbaring!
Og siden dette stykket er fullt av sideordnede bemerkninger kan jeg kanskje, hr. redaktør, få lov til å legge til at jeg ser frem til at Volvo viser en konseptbil de kaller 10 CC. Noen av dere vil huske åpningsnumrene fra en av skivene som gikk: Un Nuit A Paris I. One Night in Paris II. The Same Night in Paris III. Og: Later that Same Night IV.
Tenk hvilket lanseringselskap det vil kunne bli.