-
Bilia X
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
4-dørs cabrio? ASC viser vei
ASC, en amerikansk spesialist på soltak og cabriolet-løsninger (den første åpne SAABen var for eksempel deres), er like hengt opp i konseptbiler som de store bilfabrikkene. I Detroit hadde de kappet taket av en Chrysler 300C.
Den siste fire-dørs cabrioleten jeg kan huske var en Lincoln fra 40 år tilbake. Men i det siste har jeg hørt Mercedes snakke om det, i forbindelse med CLS. Og det sies at Bentley så på fire dører da de jobbet med den nye Arnage Drophead. Ideen er med andre ord ikke ny.
Men det er allikevel ganske morsomt at Mark Trostle og hans etterhånden ganske mange designere (de har nettopp åpnet et nytt studio de også, i California) har trukket denne ideen frem fra skuffen igjen. Og i Detroit vakte den stor interesse.
Det første som skjer med bilen etter at utstillingen stenger, er at den fraktes opp til Chryslers tekniske senter i Auburn Hills. Der skal man sjekke om den møter Chryslers tekniske krav i det hele tatt. Først og fremst med tanke på stivheten i karosseriet. (Så langt har ikke Chrysler hatt noe med prosjektet å gjøre).
Dersom man finner ut at mulighetene for å bygge noe slikt er til stede, kan den godt bli en produksjonsbil. Men du vet, vi er et selskap som jobber raskt. Så dersom det vil ta mer enn fire år å få den på hjul, er det helt uaktuelt sa Dieter Zetschke til Car Connection.
Men han føyde til at det han hadde sett av bilen så langt egentlig var både tiltrekkende og imponerende.
ASC viste også noen andre godbiter i Detroit, som Stinger (basert på Holden Monaro / Pontiac GTO), Diamondback (Chevy SSR) og hotroden Dearborn Deuce.