-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Pontiac viser tre nye
Like etter høstens Paris-utstilling kunne vi fortelle at Pontiac hadde flere nyheter på gang. Nå er tre av dem vist i Los Angeles, men enda kan vi glede oss til Detroit-utstillingen åpner til helgen.
I fjor var det sedanen G6 som var hovedtrekkplaster hos GM-merket Pontiac. Det er det for så vidt i år også, for nå utvides G6-familien med to nye medlemmer, en coupé og en cabriolet. Skjønt sistnevnte kan også opptre i førstnevntes karosseriform, den har nemlig en sammenleggbar hardtop – elektrisk drevet, og produsert med god hjelp av tyske Karmann.
Pontiac lover skikkelig 2+2, og da mener de komfort for fire voksne personer i begge modellene. Dette er muliggjort av en lang akselavstand på hele 2.852mm. De to i baksetet får dermed hele 889mm til disposisjon i lengderetningen. Inn- og utstigning lettes av ekstra store dører, og vel på plass i baksetet kan passasjerene glede seg over en senterkonsoll med oppbevaringsrom og koppeholdere.
Motoralternativene er de samme som for sedanen, GT-utgavene har en 3,5-liters V6 med 200 hester mens den kraftigere GTPen har en 3,9-liters V6 på 240hk. Begge leveres med 4-trinns automatkasse som standard, men coupéen med den største motoren kan alternativt leveres med 6-trinns manuell kasse.
Pontiac Torrent
Torrent er betegnelsen på Pontiacs nye SUV. Her lover de sportslige kjøreegenskaper og praktisk interiør med bl.a. bakseter som kan skyves i lengderetningen for økt passasjerkomfort eller bedre bagasjeplass.
Standard (og foreløpig eneste) motor er en 3,4-liters V6 som yter 185hk og er koblet til en 5-trinns automatkasse. Torrent kan leveres med trekk på framhjulene eller på alle fire og den deler plattform med Chevrolet Equinox og Saturn VUE.
Men som sagt, Pontiac lover oss mer. Og jeg tipper vi kan glede oss til å se Solstice i ferdig produksjonsform om noen dager.