-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Pontiac viser tre nye
Like etter høstens Paris-utstilling kunne vi fortelle at Pontiac hadde flere nyheter på gang. Nå er tre av dem vist i Los Angeles, men enda kan vi glede oss til Detroit-utstillingen åpner til helgen.
I fjor var det sedanen G6 som var hovedtrekkplaster hos GM-merket Pontiac. Det er det for så vidt i år også, for nå utvides G6-familien med to nye medlemmer, en coupé og en cabriolet. Skjønt sistnevnte kan også opptre i førstnevntes karosseriform, den har nemlig en sammenleggbar hardtop – elektrisk drevet, og produsert med god hjelp av tyske Karmann.
Pontiac lover skikkelig 2+2, og da mener de komfort for fire voksne personer i begge modellene. Dette er muliggjort av en lang akselavstand på hele 2.852mm. De to i baksetet får dermed hele 889mm til disposisjon i lengderetningen. Inn- og utstigning lettes av ekstra store dører, og vel på plass i baksetet kan passasjerene glede seg over en senterkonsoll med oppbevaringsrom og koppeholdere.
Motoralternativene er de samme som for sedanen, GT-utgavene har en 3,5-liters V6 med 200 hester mens den kraftigere GTPen har en 3,9-liters V6 på 240hk. Begge leveres med 4-trinns automatkasse som standard, men coupéen med den største motoren kan alternativt leveres med 6-trinns manuell kasse.
Pontiac Torrent
Torrent er betegnelsen på Pontiacs nye SUV. Her lover de sportslige kjøreegenskaper og praktisk interiør med bl.a. bakseter som kan skyves i lengderetningen for økt passasjerkomfort eller bedre bagasjeplass.
Standard (og foreløpig eneste) motor er en 3,4-liters V6 som yter 185hk og er koblet til en 5-trinns automatkasse. Torrent kan leveres med trekk på framhjulene eller på alle fire og den deler plattform med Chevrolet Equinox og Saturn VUE.
Men som sagt, Pontiac lover oss mer. Og jeg tipper vi kan glede oss til å se Solstice i ferdig produksjonsform om noen dager.