-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Miljøfokus hos Toyota
Ikke uventet er det biler med alternative drivlinjer som står i fokus på Toyota-standen i Detroit. FT-CH kan bli en lillebror til Prius.
La oss ta betegnelsen først – FT-CH står for Future Toyota – Compact Hybrid. Den er kreert av designsenteret ED2 utenfor Nice som en kompakt bybil. Med en lengde på 390 cm er den en drøy halvmeter kortere enn Prius. Toyota lover likevel komfort, rommelighet og spenstig stil.
Lavere vekt og bedre drivstofføkonomi enn Prius har vært sentrale elementer i utviklingem. Den vil også få lavere innstegpris enn Prius for å tiltrekke seg yngre, miljøbevisste kunder som er på jakt etter en rimelig bil.
TEST: Hybridkampen
I løpet av få år er Toyotas planer å selge en million hybridbiler i året. Dette skal skje gjennom lansering av åtte nye hybridmodeller, og FT-CH kan danne basis for en av disse.
LES: Hybrid for massene
På veien mot en renere fremtid har Toyota nylig startet et program der 600 Prius plugg-inn hybridbiler skal testes ut på en rekke markeder. Bilene er de første fra Toyota med Li-ion batterier. Fullt oppladet har disse en rekkevidde på ca 20 kilometer som elbiler og fungerer etter dette som en vanlig Prius med en kombinasjon av el- og bensinmotor.
SPIONBILDER: Toyota på hydrogen
Toyota bekrefter at plugg-inn hybrider og elbiler blir kommersielt tilgjengelige i USA i 2012 og at biler med brenselceller følger tre år senere. 100 slike er allerede i drift i USA i et demonstrasjonsprogram som ble startet i 2009.