-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Grønn superbil
Revenge, hevn betyr det, er navnet på bilmerket. Verde, grønn, er navnet på modellen. Debuten skjedde i Detroit.
Revenge Designs driver egentlig og bygger om biler som har et superbil-potensiale. Utgangspunktet er en bildesigner fra Queensland, Australia, Peter Collorafi, som lenge jobbet med Holden for å få Monaro på banen.
Men de siste årene har han jobbet i USA, og satt såpass med spor etter seg at han blant annet har en ”Best Exterior Design” fra en SEMA-utstilling for to år siden.
Til samlebåndet
Nå skal de bli produsenter, deres lett-hybrid Verde ble vist på Detroit-utstillingen, og skal i produksjon i løpet av året.
De kaller den verdens første god-samvittighet Superbil med midt-motor – er du kommet så langt som Revenge er kommet, er du selvfølgelig god på slagord også.
Alibiet som gjør deg skyldfri, er et lett-hybrid opplegg, der en skikkelig 400-hester V8-motor som kjører på E85, også har et energioppsamlingssystem som kan bidra til lave utslipp.
Faktisk forklarte Collorafii omhyggelig under Detroit-utstillingen, at når bilen hadde nådd marsjfart på, si, 90 km/t, trengte den bare 15 hester for å opprettholde den farten.
De kreftene var lagret opp i batteripakken, så da kunne forbrenningsmotoren kutte ut, og bilen trille videre på ren strøm.
Topp ytelser
Men nå er det ikke akkurat cruising i 90 denne bilen er bygget for. Vi snakker over 300 km/t og 0 – 100 på 3,5, men samtidig oppsiktsvekkende forbruk når det måles etter de nye kombi kjøresyklusene.
Det finnes imidlertid andre motorkombinasjoner her også, helt opp til 638 hk. Samtidig brukes det komponenter fra forholdsvis vanlige amerikanske biler, slik at prisen kan holdes nede på rundt 200.000 dollars.
”Hadde jeg lett etter Lamborghini-type komponenter, hadde bilen endt minst dobbel så dyr” sa Collorafi.
Men han har i hvert fall sørget for en dørløsning som er enda mer dramatisk enn den du finner på en Lambo. Her åpnes halve taket sammen med døren
Bilen skal bygges hos Roush – et av USAs bedre konstruksjons- og prototypselskaper.
3.000 biler på de neste to årene, snakkes det om, og Collorafi sier at han allerede har mange ordre, også fra Europa og til og med Ukraina! Han lover også at det skal finnes syv fargemuligheter til, dersom du ikke like grønt, og at han jobber med en firedørs utgave.