-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Grønn superbil
Revenge, hevn betyr det, er navnet på bilmerket. Verde, grønn, er navnet på modellen. Debuten skjedde i Detroit.
Revenge Designs driver egentlig og bygger om biler som har et superbil-potensiale. Utgangspunktet er en bildesigner fra Queensland, Australia, Peter Collorafi, som lenge jobbet med Holden for å få Monaro på banen.
Men de siste årene har han jobbet i USA, og satt såpass med spor etter seg at han blant annet har en ”Best Exterior Design” fra en SEMA-utstilling for to år siden.
Til samlebåndet
Nå skal de bli produsenter, deres lett-hybrid Verde ble vist på Detroit-utstillingen, og skal i produksjon i løpet av året.
De kaller den verdens første god-samvittighet Superbil med midt-motor – er du kommet så langt som Revenge er kommet, er du selvfølgelig god på slagord også.
Alibiet som gjør deg skyldfri, er et lett-hybrid opplegg, der en skikkelig 400-hester V8-motor som kjører på E85, også har et energioppsamlingssystem som kan bidra til lave utslipp.
Faktisk forklarte Collorafii omhyggelig under Detroit-utstillingen, at når bilen hadde nådd marsjfart på, si, 90 km/t, trengte den bare 15 hester for å opprettholde den farten.
De kreftene var lagret opp i batteripakken, så da kunne forbrenningsmotoren kutte ut, og bilen trille videre på ren strøm.
Topp ytelser
Men nå er det ikke akkurat cruising i 90 denne bilen er bygget for. Vi snakker over 300 km/t og 0 – 100 på 3,5, men samtidig oppsiktsvekkende forbruk når det måles etter de nye kombi kjøresyklusene.
Det finnes imidlertid andre motorkombinasjoner her også, helt opp til 638 hk. Samtidig brukes det komponenter fra forholdsvis vanlige amerikanske biler, slik at prisen kan holdes nede på rundt 200.000 dollars.
”Hadde jeg lett etter Lamborghini-type komponenter, hadde bilen endt minst dobbel så dyr” sa Collorafi.
Men han har i hvert fall sørget for en dørløsning som er enda mer dramatisk enn den du finner på en Lambo. Her åpnes halve taket sammen med døren
Bilen skal bygges hos Roush – et av USAs bedre konstruksjons- og prototypselskaper.
3.000 biler på de neste to årene, snakkes det om, og Collorafi sier at han allerede har mange ordre, også fra Europa og til og med Ukraina! Han lover også at det skal finnes syv fargemuligheter til, dersom du ikke like grønt, og at han jobber med en firedørs utgave.