Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Protype

Acura TLX Racecar

Acura TLX Racecar

Sportslig fra Acura

Acura finner du ikke noen offisielle kanaler for i Europa, men Hondas luksusmerke er populært i USA. Nå har de en ny modell på trappene.

Publisert Sist oppdatert

2015 TLX Prototype skal gi amerikanske kunder klare indikasjoner på en ny modell med samme navn som skal lanseres om noen måneder. Acura har et mer sportslig image enn moderfirmaet Honda, og det kommer også til uttrykk gjennom TLX.

I USA-målestokk er den kompakt, mens en lengde på 483 cm over en akselavstand på 278 cm tilhører mellomklassen, med biler som Passat, eller Honda Accord her hos oss.

Jewel Eye kaller Honda sine LED hovedlys, og disse er på plass i TLX sammen med speilhus med integrerte LED-er.

Bilen skal leveres med to alternative motorer, en firesylindret 2,4-liter samt en sekssylindret 3,5-liter. Fohjulsdrift er standard, men V6-en kan også leveres med firehjulsdrift.

2,4-literen har en sekstrinns dobbel clutch girkasse (DCT) mens 3,5-literen har nitrinns automat som standard.

Sammen med konseptbilen står også en racerigget TLX som skal delta i det amerikanske GT-mesterskapet mot biler som Audi R8 LMS, Chevrolet Corvette, Porsche 911 og Ferrari 458, for bare å nevne noen av deltagerne i klassen.

Powered by Labrador CMS