-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Gjerrig Passat for USA
– Du trenger ikke hybrid for å redusere forbruket! Det er Volkswagens budskap i Detroit.
På VW-standen i Detroit står noe amerikanerne ikke har møtt tidligere – en Passat BlueMotion Concept.
I årevis har amerikanerne vært bortskjemt med lave bensinpriser, og har derfor ikke brydd om forbruk i særlig grad. Men de siste årene har prisene steget – noe som har tvunget mange til å tenke alternativt – ja til og med akseptere at tørste V8ere snart har utspilt sin rolle.
Det har medført en kraftig vekst for hybridbiler, men Volkswagen vil gjerne fortelle at det fins andre løsninger også. Derfor har de bygget en konseptbil basert på den amerikanske utgaven av Passat.
Bilen har en 1,4-liters TSI-motor i kombinasjon med en 7-trinns DSG girkasse. Motoren har 150 hester og et dreiemoment på 250 Newtonmeter, men har en «fuel economy rating» på 42 mpg (tilsvarende 0,56 liter per mil).
Det oppnår den blant annet ved å kutte ut to av fire sylindre (ACT) når det ikke er behov for dem, den har stopp/start og den har en coasting-funksjon som sparer drivstoff i situasjoner der bilen ruller lett.
Vi har jo sett slike løsninger har fungert bra i europeiske biler de siste årene, men når man er vant med 6-liters V8ere virker det nok veldig puslete med en 1,4-liter.