-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gjerrig Passat for USA
– Du trenger ikke hybrid for å redusere forbruket! Det er Volkswagens budskap i Detroit.
På VW-standen i Detroit står noe amerikanerne ikke har møtt tidligere – en Passat BlueMotion Concept.
I årevis har amerikanerne vært bortskjemt med lave bensinpriser, og har derfor ikke brydd om forbruk i særlig grad. Men de siste årene har prisene steget – noe som har tvunget mange til å tenke alternativt – ja til og med akseptere at tørste V8ere snart har utspilt sin rolle.
Det har medført en kraftig vekst for hybridbiler, men Volkswagen vil gjerne fortelle at det fins andre løsninger også. Derfor har de bygget en konseptbil basert på den amerikanske utgaven av Passat.
Bilen har en 1,4-liters TSI-motor i kombinasjon med en 7-trinns DSG girkasse. Motoren har 150 hester og et dreiemoment på 250 Newtonmeter, men har en «fuel economy rating» på 42 mpg (tilsvarende 0,56 liter per mil).
Det oppnår den blant annet ved å kutte ut to av fire sylindre (ACT) når det ikke er behov for dem, den har stopp/start og den har en coasting-funksjon som sparer drivstoff i situasjoner der bilen ruller lett.
Vi har jo sett slike løsninger har fungert bra i europeiske biler de siste årene, men når man er vant med 6-liters V8ere virker det nok veldig puslete med en 1,4-liter.