-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
NSX ut i lyset
Endelig, etter et utall av konsepter, får vi nå se Acura NSX i full produksjonsdrakt. Honda-versjonen får du neppe se på norske skilter i år.
Forrige generasjon NSX gikk ut av produksjon i 2005, og siden 2007 har vi fått servert små drypp om en ny modell i form av konseptbiler. Du finner linker til våre omtaler her om du vil spole deg tilbake i tid.
Amerikansk
Modellen som debuterer i Detroit er utviklet i USA, og det er også her den skal produseres. Acura tar imot bestillinger nærmere sommeren, og de første USA-bilene leveres senere på året.
Ifølge informasjonssjef Tom Gullkrona Skoglund hos den norske importøren, må vi vente til 2016 for å få lagt hendene på en Honda NSX her i landet.
Honda har satt seg som mål å bringe en ny opplevelse til superbil-verdenen. Den midtmonterte bensinmotoren er en twin turbo V6 koblet til en 9-trinns dobbel clutch girkasse. I tillegg har bilen tre elmotorer. Eksakte ytelser må vi foreløpig vente på.
Hybrid firehjulsdrift
SH-AWD avansert firehjulsdrift skal sørge for maksimalt veigrep. Forhjulene drives av hver sin elmotor som sørger for lynrask reaksjon mens den tredje elmotoren, montert mellom V6 og girkasse, samarbeider med bensinmotoren om å levere kraft til bakhjulene.
Forrige NSX var ifølge Honda første superbil i aluminium, og nykommeren kan jo ikke være mindre avansert.
Selve rammen er bygget med en kombinasjon av aluminium, høyfast stål og andre avanserte materialer mens gulvet er i karbonfiber for å oppnå maksimal stivhet i konstruksjonen.
Stolte tradisjoner
NSX skal produseres ved Hondas Performance Manufacturing Center (PMC) i Marysville, Ohio, hvor et team på rundt 100 spesialister skal bygge bilen fra bunnen av.
-Vår målsetting var å bygge en bil som er tro mot det opprinnelige NSX-konseptet – en superbil som gir en ny kjøreopplevelse, og der hver komponent yter respekt til den smarteste delene av bilen – nemlig føreren, sier Mike Accavitti, toppsjef for Acura-divisjonen.
-Bilens sjel er den emosjonelle forbindelsen den har med føreren, og med NSX blir den forbindelsen intens og øyeblikkelig, lover Accavitti.
Her kan du sammenligne målene på nye NSX med forgjengeren fra 2005:
Info | Ny NSX | 2005 NSX | Diff |
Lengde | 4470 mm | 4425 mm | + 45 |
Bredde | 1940 mm | 1810 mm | + 130 |
Høyde | 1215 mm | 1170 mm | + 45 |
Akselavstand | 2630 mm | 2350 mm | + 280 |
Sporvidde f. | 1655 mm | 1510 mm | + 145 |
Sporvidde b. | 1615 mm | 1540 mm | + 75 |