-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny E-klasse på innsiden
Mercedes skal presentere en ny generasjon E-Klasse neste år. Her får vi et første blikk inn i bilen.
Selvsagt finner vi igjen trekk fra den luksuriøse S-Klassen og fra lillebror C-Klasse. Eksklusivt og så påkostet du ønsker, for valgmulighetene er selvsagt mange og Mercedes er mer enn villige til å skreddersy bilen for deg.
Instrumentene er to 12,3-tommer skjermer som gir inntrykk av å flyte sammen slik, og føreren kan velge mellom tre forskjellige temaer – Sport, Classic og Progressive på den delen som inneholder speedometer og turtall.
Som en smartfon
De heldigitale instrumentene er forbeholdt de høyere utstyrsnivåene, standard er fortsatt analoge klokker med en sentral digital skjerm samt separat skjerm for infotainment-anlegget.
I tillegg innfører Mercedes trykkfølsomme betjeningsorganer på rattet, noe de hevder å være først ute med.
- Akkurat som overflaten på en smarttelefon er knappene berøringsfølsomme og svarer presist på horisontale og vertikale fingerbevegelser. Dette gjør det mulig for sjåføren å styre alle funksjoner i infotainment-systemet på samme enkle, logiske og intuitive måte som med en smarttelefon, uten å måtte ta hendene av rattet, hevder Mercedes i sin pressemelding.
Aktive filskift
En annen ny finesse på den kommende E-Klasse er «Active Lane Change Assist». Biler med Drive Pilot (automatisk styring i kombinasjon med adaptiv cruise control) får for første gang tilgang til dette utstyret.
Når man kjører på vei med to eller flere filer i hver retning i hastigheter mellom 80 og 180 km/t, kan systemet skifte fil automatiske.
Når man vil foreta en forbikjøring holdes retningsviseren mot venstre i minst to sekunder. Systemet sjekker om filen til venstre er ledig, og bilen legger seg så ut for forbikjøring. Den samme prosessen benyttes når man vil tilbake i den opprinnelige filen.
Nye E-Klasse debuterer på Detroit-utstillingen neste måned og kommer til Norge i løpet av våren.