-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er første Genesis
Hyundai lanserer et eget merke for å konkurrere i det ypperste luksussegmentet. Toppmodellen G90 er på plass i Detroit.
Vi har fortalt om Genesis tidligere, og at de har til hensikt å utvikle en serie modeller for å konkurrere mot det ypperste av premium-merker.
Lexus er nok den mest nærliggende konkurrent, men her er vi også i et segment der vi finner toppmodeller fra Audi, BMW, Mercedes og Jaguar.
I første omgang skal merket lanseres i USA og Korea, men det stopper ikke der. Kina, Russland og de rike landene i Midtøsten står også for tur. Foreløpig er ikke Europa nevnt med et ord.
Det mest avanserte på sikkerhetsfronten, kvalitet i alle ledd og utsøkte materialer skal få kundene i det øverste luksussegmentet til å vurdere Hyundai. Vi blir ikke veldig overraket om også pris blir en faktor når de skal slå seg inn på et godt etablert marked.
Muskler
G90 skal leveres med to alternative motorer – en 3,3-liters twin turbo V6 med 365 hk og et dreiemoment på 510 Newtonmeter, samt en 5,0-liters direkteinnsprøytet V8 med 420 hk og 520 Nm.
8-trinns automatgir er standard. Det er også bakhjulsdrift, men G90 kan også leveres med trekk på alle fire.
Bilen har en lengde på 520 cm, en bredde på 191 cm og en høyde på 150 cm. Akselavstanden er på rause 316 cm. Det er mål som tilsvarer en lang Lexus LS, eller en lang Mercedes S-Klasse om du foretrekker den sammenligningen.