-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Helt som ventet: E-Klasse Coupé
Dette er nye Mercedes E-klasse Coupé. De første bilene vil være i landet utpå vårparten.
Vi ventet vel ikke annet. Den nye coupeen fra Mercedes-Benz, bygget på W213, følger trofast den tradisjonelle oppskriften: mer penger for mindre plass.
Dessuten er den selvfølgelig elegant, med sin lange, slake hekk, uten at være så oppsiktsvekkende at man bare blir stående og gape. Trygg Mercedes oppskrift. Bakluken er forresten ikke noen bakluke – du kan med andre ord ikke regne med å få tredd amerika-kofferten inn gjennom det lave bagasjelokket.
Også innvendig ser den ut til å være 99 % kjent E-klasse. Det eneste jeg fikk øye på, som utgjorde det lille avviket, var luftedysene som har fått mye mer preg av eksos-enden i jetmotorer.
Bilen skal debutere på bilutstillingen i Detroit om en snau måned, og er vel sikkert klar for markedet før sommeren. Det er vel heller ikke for dristig å spå at den vil bli fulgt av en cabriolet før neste år er omme.
I følge brosjyren kommer den som 220d, 200, 300 og 400 4-Matic. Med andre ord, fra 184 hk, via dieselen på 194 hk og 245 hk fra E 300 til 333 hk fra 3-literen i E 400. (Er det noen som skjønner tallene i modellbetegnelsene til Mercedes?)
Det vil imidlertid forundre meget om det ikke også dukker opp AMG-versjoner med biturbomotorene. Og for dem som bare ønsker seg antydningen av flærr vil det være mulig å bestille den med AMG-Line utstyr.
E-Coupé | Forrige | Differanse | |
Lengde mm | 4826 | 4703 | + 123 |
Bredde mm | 1860 | 1786 | + 74 |
Høyde mm | 1430 | 1398 | + 32 |
Akselavstand mm | 2873 | 2760 | + 113 |
Takhøyde foran mm | 1039 | 1021 | + 18 |
Takhøyde bak mm | 925 | 910 | + 15 |
Skulderbredde foran mm | 1424 | 1374 | + 50 |
Skulderbredde bak mm | 1341 | 1243 | + 38 |