-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oppgraderer Discovery
Ny grill, nye støtfangere og LED-lykter foran og bak er den synlige endringen på Land Rover Discovery Sport, men Snart blir Land Rover Discovery Sport også ladbar.
Heller ikke Land Rover slipper unna forbruks- og utslippskravene til EU, så når Land Rover nå oppgraderer Discovery Sport, en bil solgt i en halv million eksemplarer, blir den i første omgang mildt hybridisert. Fra neste år kommer også en ladbar utgave.
I likhet med Range Rover Evoque har Discovery Sport fått Touch Pro infotainment-system slik at bilens funksjoner nå betjenes via berøringsskjermer med blant annet tilgang til Apple Car Play, trådløs lading og 4G Wi-Fi hotspot.
Terrain Response 2 innføres som standard på den nye Discovery Sport. Føreren kan velge mellom fire funksjoner: komfort, sand, gress-grus-snø, søle og hjulspor.
I tillegg tilpasser automatikken momentet ut fra terreng.
Samme system og ClearSight Ground View finnes også i nye Range Rover Evoque. Gjennomsiktig panser betyr at føreren får en virtuell 180 graders utsikt til hele området under fronten av bilen ved kjøring i ujevnt terreng, og som er til betydelig hjelp ved urban parkering.
Den milde hybridteknologien består av 48 volts lagringsteknologi som gjenvinner bremseenergi som kan brukes under oppstart og akselerasjon.
Drivstoffsparing som monner kommer først neste år ved at også Discover Sport gjøres ladbar. Hvor langt bilen vil klare seg på ren strøm har Land Rover så langt ikke sagt noe om.
Motorprogrammet etter oppgraderingen består av tre bensin- og fire dieselvarianter, alle firesylindrede.