-
Produktsjef
Automateriell AS
-
Servicetekniker
Automateriell AS
-
Tekniker Support
Automateriell AS
-
Kundemottaker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker (tunge kjøretøy)
Nobina Norge AS
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Fransk eleganse
Nye DS4 er i dag avduket og vitner om at den luksuriøse Citroën-avleggeren har planer om å konkurrere med etablerte premium-merker samtidig som de setter elegant design i høysetet.
DS har i dag to modeller på det norske markedet – elbilen DS 3 Crossback og den ladbare hybrid-SUV-en DS7 Crossback. I tillegg har de annonsert at luksuslimousinen DS 9 kommer som ladbar hybrid til sommeren.
I dag er fjerde familiemedlem avduket – den elegante DS 4 som skal leveres i tre utførelser, som DS 4 (femdørs kombi), DS 4 Cross (crossover) og DS 4 Performance Line (sportslige detaljer).
– Selv før vi lagde de første skisser av bilen hadde vi arbeidet tett med ingeniørene om den tekniske plattformen i to år. Inspirert av DS Aero Sport Lounge har bilen en silhuett som er unik i dette segmentet, sier Thierry Metraz, designdirektør for DS Automobiles.
Bilen hører hjemme i C-segmentet med en lengde på 440 cm, en bredde på 183 cm og en høyde på 147 cm. Innenfor disse dimensjonene har de fått plass til et romslig interiør og et bagasjerom på 430 liter.
DS 4 bygges på en modifisert versjon av PSA-gruppens EMP2-plattform, og DS forteller at 70 prosent av komponentene er nye eller eksklusive for denne modellen.
Dette muliggjør at bilen lanseres som ladbar hybrid med tilleggsbetegnelse E-Tense fra starten.
Denne benytter en 180-hesters bensinmotor kombinert med en 110-hesters elmotor og en e-EAT8 girkasse. Den har en samlet effekt på 225 hestekrefter og elektrisk rekkevidde er oppgitt til 50 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Trolig er dette varianten som skal markedsføres i Norge, men DS 4 tilbys også med bensinmotorer på 130, 180 og 225 hk samt en dieselmotor på 130 hk – samtlige i kombinasjon med 8-trinns automatkasse.
Nye DS 4 skal etter planen lanseres i Norge i oktober.