-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Fransk eleganse
Nye DS4 er i dag avduket og vitner om at den luksuriøse Citroën-avleggeren har planer om å konkurrere med etablerte premium-merker samtidig som de setter elegant design i høysetet.
DS har i dag to modeller på det norske markedet – elbilen DS 3 Crossback og den ladbare hybrid-SUV-en DS7 Crossback. I tillegg har de annonsert at luksuslimousinen DS 9 kommer som ladbar hybrid til sommeren.
I dag er fjerde familiemedlem avduket – den elegante DS 4 som skal leveres i tre utførelser, som DS 4 (femdørs kombi), DS 4 Cross (crossover) og DS 4 Performance Line (sportslige detaljer).
– Selv før vi lagde de første skisser av bilen hadde vi arbeidet tett med ingeniørene om den tekniske plattformen i to år. Inspirert av DS Aero Sport Lounge har bilen en silhuett som er unik i dette segmentet, sier Thierry Metraz, designdirektør for DS Automobiles.
Bilen hører hjemme i C-segmentet med en lengde på 440 cm, en bredde på 183 cm og en høyde på 147 cm. Innenfor disse dimensjonene har de fått plass til et romslig interiør og et bagasjerom på 430 liter.
DS 4 bygges på en modifisert versjon av PSA-gruppens EMP2-plattform, og DS forteller at 70 prosent av komponentene er nye eller eksklusive for denne modellen.
Dette muliggjør at bilen lanseres som ladbar hybrid med tilleggsbetegnelse E-Tense fra starten.
Denne benytter en 180-hesters bensinmotor kombinert med en 110-hesters elmotor og en e-EAT8 girkasse. Den har en samlet effekt på 225 hestekrefter og elektrisk rekkevidde er oppgitt til 50 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Trolig er dette varianten som skal markedsføres i Norge, men DS 4 tilbys også med bensinmotorer på 130, 180 og 225 hk samt en dieselmotor på 130 hk – samtlige i kombinasjon med 8-trinns automatkasse.
Nye DS 4 skal etter planen lanseres i Norge i oktober.