-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Donker i karbon
Man skulle tro at Donkervoort, en moderne Lotus7-klon, ikke kunne bli naknere. Men nå kommer en Naked Carbon versjon
Donkervoort, som ikke veier mer enn litt under 700 kg, og som bruker en 2,5-liters Audi-motor, gjerne på nesten 400 hk, er rask.
Men den ser også rask ut. Ikke Lamborghini- eller McLaren-rask, men sånn god, gammeldags primitiv rask ut, slik Colin Chapman i sin tid fant opp. Og som Caterham har fortsatt i rett nedadstigende linje.
Og som noen festlige hollendere har adoptert.
Ikke bare adoptert forresten, men utviklet. For de er flinke til stadig å komme med «specielle editions».
Og dagens spesial er altså D8 GTO Bare Naked Carbon Edition. Nå er den ikke mer naken enn den «vanlige» utgaven. Skal en bil ha et slags karosseri, og ikke være en Ariel Atom, kan det vanskelig bli snauere enn det allerede er.
Stealth
Men med synlig karbon på alle overflater, og et hardt arbeid for å få den maksimale effekten ut av den matt-svarte overflaten, ser denne enda mer stealth ut enn utgangspunktet.
Også synlige mekaniske biter har fått behandlingen, og hver eneste carbonbit kan forresten også gis en egen lakkoverflate, slik at man får antydning av en eller annen kulør. Donkervoort forteller om en enestående UV-coating som åpenbart skal gi interessant finish.
Selv om jeg tror at bak rattet er det annet som interesserer. Kanskje ikke toppfart, den låvedørstanser på litt over 250. Men nulltilhundre på 2,8 – da begynner vi å snakke seriøs.
Kanskje vi kunne la hver eneste Tesla S P85D-kunde få prøve den, slik at vi fikk stoppet kjeften på dem?