-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Donker i karbon
Man skulle tro at Donkervoort, en moderne Lotus7-klon, ikke kunne bli naknere. Men nå kommer en Naked Carbon versjon
Donkervoort, som ikke veier mer enn litt under 700 kg, og som bruker en 2,5-liters Audi-motor, gjerne på nesten 400 hk, er rask.
Men den ser også rask ut. Ikke Lamborghini- eller McLaren-rask, men sånn god, gammeldags primitiv rask ut, slik Colin Chapman i sin tid fant opp. Og som Caterham har fortsatt i rett nedadstigende linje.
Og som noen festlige hollendere har adoptert.
Ikke bare adoptert forresten, men utviklet. For de er flinke til stadig å komme med «specielle editions».
Og dagens spesial er altså D8 GTO Bare Naked Carbon Edition. Nå er den ikke mer naken enn den «vanlige» utgaven. Skal en bil ha et slags karosseri, og ikke være en Ariel Atom, kan det vanskelig bli snauere enn det allerede er.
Stealth
Men med synlig karbon på alle overflater, og et hardt arbeid for å få den maksimale effekten ut av den matt-svarte overflaten, ser denne enda mer stealth ut enn utgangspunktet.
Også synlige mekaniske biter har fått behandlingen, og hver eneste carbonbit kan forresten også gis en egen lakkoverflate, slik at man får antydning av en eller annen kulør. Donkervoort forteller om en enestående UV-coating som åpenbart skal gi interessant finish.
Selv om jeg tror at bak rattet er det annet som interesserer. Kanskje ikke toppfart, den låvedørstanser på litt over 250. Men nulltilhundre på 2,8 – da begynner vi å snakke seriøs.
Kanskje vi kunne la hver eneste Tesla S P85D-kunde få prøve den, slik at vi fikk stoppet kjeften på dem?