-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Kina går løs på Bugatti
En kinesisk produsent som vil gjøre en smartere Bugatti Veyron burde ikke overraske. Men når ambisjonene stammer fra en støvsuger-produsent begynner det å bli litt annerledes.
Hvis du går inn på den norske hjemmesiden til Dreame finner du støvsuger og gressklipper og kroppshårfjerner, men ikke mye bil akkurat.
Ikke så rart – det har aldri vært i nærheten av bilproduksjon, men de har en støvsugermotor som gjør imponerende 200.000 omdreininger.
Det er kanskje den som har satt dem på ideen om å lage en bil i Veyron-klassen?
Og siden de er kinesere skal den bli både smartere og mer oppkoblet.
Og siden de er kinesere skal ikke dette ta så lang tid. Hva med debut i 2027?
Det er Dreame Super Motor som har kommet med en offisiell melding om at de vil lage verdens raskeste bil, og har Veyron som ideal. Og de er de som har sendt ut dette suggestive bildet.
Det er selvfølgelig få informasjoner om prosjektet, men lokal presse forteller at det allerede er ansatt 1.000 personer, mange fra den etablerte bilindustrien, som jobber på dette nå.
Det er også kjent, skriver informasjonsplattformen Iyiou, at selskapet i fjor tok ut 6.397 patenter over hele verden. 45 % av dem dekket kjerneområder for moderne biler. Alt fra motorkontroll til Human Machine Interface.
Det er også kjent at Dreame en gang jobbet innenfor Xiaomi-sfæren og lagde blant annet robotstøvsugere for dem. Det er det slutt på for lenge siden, men Dreame kan ikke ha unngått å se at også Xiaomi har hatt gjennombrudd med sin bil, selv om også de er fullstendig ferske på dette området.
La oss håpe de ikke også lar seg inspirere av en annen støvsugerprodusent. James Dyson hadde store bilproduksjonsplaner. De ble lagt i skuffen i 2020.
Går dette bra kan vi snakke om enda et gjennombrudd for kinesisk bilindustri. På et område der vi var sikre på at Europa kunne beholde sitt tradisjonsrike monopol.