-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Dronemaker med ny bil
Her er en ny kinesisk batterielektrisk bybil, med minidimensjoner og minipris. Det hotteste segmentet i verdens største bilmarked akkurat nå.
Vi har tidligere fortalt om Wuling, et slags GM-produkt som var den mest solgte elbilen i Kina i fjor.
Dagens, Baojun KiWi EV, er en ganske nær slektning.
Utgangspunktet er SAIC – det store Shanghai-konsernet der også GM Kina har hengt seg med i det som heter SGMW.
De har samarbeidet med noe som heter DJI Automotive, en spesialdel av en produsent av droner for filming og fotografering. Ser man på omsetningen har de to tredeler av det amerikanske private dronemarkedet.
Men når de jobber med biler er det selvkjøring de konsentrerer seg om.
Denne bilen med 32kWt batteripakke (300 km rekkevidde) og 40 kW motor kommer også med nivå 2+ selvkjøringsegenskaper.
Det betyr for eksempel adaptiv cruise-kontroll ned til null, kjørefeltholder og -skifter, den stopper for fotgjengere, syklister og andre hindre, og den parkerer automatisk.
Det ligger mye maskinlæring og lokalisering og muligheter for å ta egne beslutninger i denne pakka som altså er bygget for å samle erfaringer fra det virkelige livet som kan brukes til senere utvidelse av tjenestene.