-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
MyCar:
Innkjøper
Dronemaker med ny bil
Her er en ny kinesisk batterielektrisk bybil, med minidimensjoner og minipris. Det hotteste segmentet i verdens største bilmarked akkurat nå.
Vi har tidligere fortalt om Wuling, et slags GM-produkt som var den mest solgte elbilen i Kina i fjor.
Dagens, Baojun KiWi EV, er en ganske nær slektning.
Utgangspunktet er SAIC – det store Shanghai-konsernet der også GM Kina har hengt seg med i det som heter SGMW.
De har samarbeidet med noe som heter DJI Automotive, en spesialdel av en produsent av droner for filming og fotografering. Ser man på omsetningen har de to tredeler av det amerikanske private dronemarkedet.
Men når de jobber med biler er det selvkjøring de konsentrerer seg om.
Denne bilen med 32kWt batteripakke (300 km rekkevidde) og 40 kW motor kommer også med nivå 2+ selvkjøringsegenskaper.
Det betyr for eksempel adaptiv cruise-kontroll ned til null, kjørefeltholder og -skifter, den stopper for fotgjengere, syklister og andre hindre, og den parkerer automatisk.
Det ligger mye maskinlæring og lokalisering og muligheter for å ta egne beslutninger i denne pakka som altså er bygget for å samle erfaringer fra det virkelige livet som kan brukes til senere utvidelse av tjenestene.