DS 7
DS 7
DS 7
DS 7
DS 7
DS 7
DS 7
DS 7
DS 7
DS 7

Facelift for DS 7

Fem år etter lanseringen får DS 7 nå kosmetiske og tekniske oppgraderinger – inkludert mer effekt.

Publisert

Siden 2017 er det ifølge OFV registrert 560 nye DS 7 på norske skilter – noe som gjør den til merkets bestselger foran elbilen DS 3 Crossback.

Kosmetiske detaljer inkluderer skrapere linjer og nye lykter med enda mer avansert LED-teknologi. Dessuten får bilen et nytt operativsystem som heter IRIS.

Ifølge importøren er lysfeltet på nykommeren 380 meter langt (ved fjernlys) og 65 meter bredt. Hovedlyset består av 84 LED-elementer som styres av rattutslaget.

Kraftigere drivlinjer

DS 7 4x4 E-TENSE 300 og toppmodellen DS 7 4x4 E-TENSE 360 har en bensinmotor med 200 hestekrefter samt en elektrisk motor foran og bak med henholdsvis 110 og 112 hestekrefter.

Batteriet har en kapasitet 14,4 kWt og gir en elektrisk rekkevidde på 65 kilometer ved blandet kjøring (WLTP).

Varianten med 360 hestekrefter har ikke bare ytterligere 60 hestekrefter i systemeffekt, den er også bearbeidet på andre områder.

Den har en app som hjelper til med å optimalisere regenereringen ved bremsing, bilen er senket med 15 millimeter, har bredere sporvidde (24 millimeter foran og 10 millimeter bak), kraftigere bremser og 21-tommers felger.

360 hestekrefter gir en akselerasjon fra 0 til 100 på 5,6 sekunder.

Nytt operativsystem

En stor oppgradering for DS 7 er det nye operativsystemet DS IRIS. Løsningen er helt ny, og det er mulig å konfigurere skjermen ned til minste detalj. Skjermen er 12 tommer, og er intuitiv og komfortabel å betjene.

DS 7 har et aktivt chassis og «nattsyn». Fjæringssystemet leser av veien foran bilen med et kamera og tilpasser dempingen av hvert enkelt hjul etter det.

Nattkameraet «ser» både mennesker og dyr opptil 100 meter foran bilen. Informasjonen kommer opp på instrumentskjermen i tillegg til et varsel.

Ny DS 7 kommer til Norge mot slutten av året, og prisene er foreløpig ikke fastlagt.

Powered by Labrador CMS