-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
DS på gode avveier
Er det DS vi må støtte oss til for å få noen konseptideer som er litt annerledes? Aero Sport Lounge virker svært lovende blant alle såpestykkene med påklistrete aerodynamiske finesser.
Citroën har brukt Lounge-uttrykket tidligere.
Det gjør ikke noe at DS overtar det – de er jo tross alt i familie.
Det som heller ikke gjør noe er at de første bildene av konseptbilen de skal vise i Genève ser såpass spennende ut som de gjør.
Markert front, overdrevne Lexus-tendenser kanskje – både der og bak, karosserisider som bulker i alle retninger, ut og inn og opp og ned, høy sittestilling med mye glass, og noe som ser ut som en ganske spennende profil.
Hørte Thierry Metroz, designsjefen der, klagesangen min i går over Polestar og BMW og alle uspennende konsepter der man skal sikre seg på alle bauger og kanter?
Jeg har lovprist ham før jeg, sist nå i høst da han lagde en greie for studenter der de ble oppfordret til å tenke helt andre veier.
Det er klare tendenser her også, til at de etablerte DS-designerne har klart å tenke helt nytt.
Fem meter lang, da har de selvfølgelig noe å boltre seg på. Og med 23-tommere blir så klart uttrykket litt tøffere enn hvis noe slikt kommer på gaten.
Og spesifikasjonene, med 500 kW og 110 kWh batterier og masse teknologi fra Formel E bilen deres, blir allikevel helt uinteressant i denne sammenhengen.
Interiøret og materialene der blir imidlertid ikke uinteressante. Ny interaksjon i føreravdelingen er noe man bare må regne med i disse dager, og at overgangen mellom virkelig og virtuell blir stadig mer utvisket er heller ikke noe å gjøre ved.
Men å hente inn halm, dyrket og høstet inn på gammaldags vis i Burgund, er selvfølgelig en kjempe-gimmick, men av den typen jeg applauderer for den viser at det fremdeles er materialer der ute man kanskje med fordel kunne bruke mer av.
Det er selvfølgelig mange flere detaljer å ta med seg fra dette konseptet, og det skal jeg love å gjøre. Jeg kommer til å kunne ta meg god tid der også – DS er det eneste PSA-merket som kommer til å vise seg frem på messen i år.