-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ingen kraftkrise hos Mercedes
Det er ingenting som tyder på at Mercedes har tenkt å tone ned de kraftigste bilene. To år før den lanseres har vi allerede de første bildene av nye E63 AMG.
Frankfurt 2009
Vi har vet fra før at en helt ny generasjon E-klasse er under testing. Bilen som har kodenavnet W212 skal vises første gang i Frankfurt i 2009 – da trolig med mer edrulige motoralternativer.
AMG-versjonen vil bli pakket med all tilgjengelig teknologi som bremser som holder skivene tørre selv når det regner og mer avansert elektronikk for bedre effekt i svinger.
Trekk fra S-Klasse
Nye E-klasse kommer til å arve mye av trekkene til storebror S-klasse med store vide skjermer, høyere linje under dørhåndtakene og store markante støtfangere.
I tillegg kommer en større grill, nye luftinnsug og mer tydelig V-form – alt dette skal bidra til et mer sportslig uttrykk.
Lexus-inspirert?
Faktisk kan enkelte trekk minne noe om Lexus – som frontlysene, C-stolpens utforming og baklysene. Noe som unektelig er litt morsomt ettersom Lexus LS er kjent for å ha latt seg inspirere kraftig av Mercedes.
Det er imidlertid lenge igjen til lansering – så mye kan endre seg på veien.
Over 500 hk
Førerassistansesystemer er sentralt for W212. Det betyr at vi trolig kommer til å se ulike systemer for å sørge for at du holder deg i riktig kjørebane, et system som holder orden på hvor du fester blikket, automatisk gjenkjenning av trafikkskilt og stabilitetssystem som også registrerer hvordan sidevind påvirker bilen.
E63 AMG får ganske sikkert godt over 500 hestekrefter noe som bør være tilstrekkelig til å holde god fart på de stedene hvor det fortsatt er fri fart i Tyskland.