-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Her er neste E-Klasse
Den er fortsatt et godt stykke unna, men Mercedes er stadig ute og tester neste generasjon E-Klasse.
Her er bilen fotografert under høydetesting i Spania – fortsatt godt innpakket i kamuflasje.
Mer til felles
først som sedan, og deretter som stasjonsvogn.
Plattformen har internkode MRA, en forkortelse for Modular Rear Architecture, altså en fleksibel plattform for biler med bakhjulsdrift. Mercedes holder heldigvis fortsatt fast ved dette prinsippet for mellomstore og store biler selv om småbilene har forhjulsdrift.
Kan vokse
Basismotorene i nye E-Klasse blir firesylindrede bensin- og diesel-gulpere, men det ryktes også at Mercedes kommer tilbake med rekkeseksere. På samme måte som den nye V8-en fra AMG er satt sammen av to firere, kan rekkesekseren kombinere to tresylindrede motorer.
Ladbar
som for C-Klasse vil det komme en brobygger mellom E 400 og AMG-modellene.
Muligens vil denne ta over for dagens E 500, men det spørs om ikke Mercedes trenger et V8-alternativ for USA, Kina og Midtøsten.
Hva vi også kan være sikre på er at E-Klasse som nye C-Klasse og S-Klasse vil komme som plug-in hybrid.
Nye Mercedes E-Klasse lanseres trolig tidlig i 2016, Detroit eller Genève, som 2017-modell.