-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Mercedes yngler
Det har vært en jevn strøm av nye Mercedes-modeller de siste årene, men det er mye mer på gang – noe disse ferske spionbildene beviser.
Nye Mercedes E-Klasse har fått udelt positive mottakelser i bilpressen verden rundt. Sedanen kommer til Norge denne måneden, men den blir langt fra eneste medlem av familien.
Til høsten kommer nemlig utgaven nordmenn flest drømmer om, E-Klasse stasjonsvogn.
Det drøyer neppe før vi får de første offisielle bildene av denne, men for å drøye ventetiden serverer vi her et knippe bilder av en nærmest umaskert bil i en lekker rødfarge.
Mye likt
Stasjonsvognen er nærmest identisk med sedanen fra fronten til og med B-stolpen (mellom dørene). Men det er herfra og bakover stasjonsvognen har sin store fordel.
Dagens modell har et bagasjerom på hele 695 liter, og det blir spennende å se om nykommeren matcher dette. I så fall har designerne gjort en meget bra jobb.
Selv om hekken på denne bilen fortsatt er maskert, ser vi at den får slanke baklykter som strekker seg fra bakluka og rundt skjermene. Vi ser også at bakluka er bred og lasteterskelen lav, og at en diskret spoiler er på plass øverst i luka.
Til begjær
De som venter på E-Klasse Cabriolet og Coupé får nok innfridd sine ønsker i løpet av 2017 da disse variantene trolig avdukes.
Og de har grunn til å glede seg, for mens dagens Coupé og Cabriolet er basert på forrige generasjon C-Klasse, vil neste generasjon dele plattform med nye E-Klasse sedan og stasjonsvogn.
Det innebærer strukket akselavstand og mer plass til både passasjerer og bagasje.
Drivlinjene blir i stor grad felles, hvilket innebærer at de gamle V6-motorene byttes ut med nye rekkeseksere. De minste motorene blir firere med turbo, mens AMG topper utvalget med turbomatede V6 og V8-maskiner.