-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault Scenic E-Tech fra 369.900 kroner
Årets viktigste Renault klar for Norge
Med salgsstart i dag og priset fra 369.900 kroner håper Renault å selge 1500 Scenic E-Tech i år.
eCarExpo på Lillestrøm dannet rammen for lanseringen av Renaults klart viktigste bil i Norge i år: Megane Scenic E-Tech, 100 prosent elektrisk i fire utstyrsvarianter og med to batteri-/motorvalg, men først og fremst med mye plass både til dem inni bilen og til det de måtte ha behov for å frakte med seg.
Scenic bygges over samme tekniske lest som lillebror Megane og Nissan Ariya. Men til forskjell fra Ariya, blir Scenic kun forhjulsdrevet. Her er bilens mål (l/b/h): 447/186/157 cm. Med det største batteriet oppgis vekten til 1857 kg, med det minste 1753 kg. Vekt under 2000 kg har vært svært viktig for å unngå skyhøye parkeringsavgifter i Paris for besøkende.
Praktisk
Bagasjerommet er digert og dypt: 545 liter med baksetene i bruk, 1670 liter når seteryggene, splittet i 40/20/40, legges det. Splittløsningen gjør det mulig å frakte lang bagasje, eksempelvis ski, inne i bilen og samtidig ha med fire voksne. Et stort rom under bagasjeromsgulvet rommer ladekabler, spylervæske og annet som ellers hadde ligger løst bak.
Crossoverutformingen gir god plass i baksetet, sittehøyden over gulvet er ikke ubehagelig lav, men som i så mange andre elektriske biler kan ikke føttene stikkes under forstolene når disse står i laveste posisjon.
Scenic har ingen frunk hvilket betyr at bilen trekker på forhjulene, og kun det.
Avhengig av utstyrsvariant er det mulig å bilen med digert glasstak som blendes av på fire nivåer fra klart til mørkt. Dette istedenfor gardin.
Dette er modellvariantene:
- Iconic: 87 kWt batteripakke, 622 km rekkevidde, 220 hk, 150 kW DC-lading. Pris: 479.900 kroner.
- Esprit Alpine: 87 kWt batteripakke, 622 km rekkevidde, 220 hk, 150 kW DC-lading. Pris: 459.900 kroner.
- Techno (stort batteri): 87 kWt batteripakke, 622 km rekkevidde, 220 hk, 150 kW DC-lading. Pris: 439.900 kroner.
- Techno (lite batteri): 60 kWt batteripakke, 429 km rekkevidde, 170 hk, 130 kW DC-lading. Pris: 399.900 kroner.
- Evolution (lite batteri): 60 kWt batteripakke, 429 km rekkevidde, 170 hk, 130 kW DC-lading. Pris: 369.900 kroner.
De første kundebilene er her i månedsskiftet april/mai og Nils Henrik Holmen, Renaults norske importsjef, lover at denne gang er Norge garantert gode leveranser av biler.