-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Renault Scenic E-Tech fra 369.900 kroner
Årets viktigste Renault klar for Norge
Med salgsstart i dag og priset fra 369.900 kroner håper Renault å selge 1500 Scenic E-Tech i år.
eCarExpo på Lillestrøm dannet rammen for lanseringen av Renaults klart viktigste bil i Norge i år: Megane Scenic E-Tech, 100 prosent elektrisk i fire utstyrsvarianter og med to batteri-/motorvalg, men først og fremst med mye plass både til dem inni bilen og til det de måtte ha behov for å frakte med seg.
Scenic bygges over samme tekniske lest som lillebror Megane og Nissan Ariya. Men til forskjell fra Ariya, blir Scenic kun forhjulsdrevet. Her er bilens mål (l/b/h): 447/186/157 cm. Med det største batteriet oppgis vekten til 1857 kg, med det minste 1753 kg. Vekt under 2000 kg har vært svært viktig for å unngå skyhøye parkeringsavgifter i Paris for besøkende.
Praktisk
Bagasjerommet er digert og dypt: 545 liter med baksetene i bruk, 1670 liter når seteryggene, splittet i 40/20/40, legges det. Splittløsningen gjør det mulig å frakte lang bagasje, eksempelvis ski, inne i bilen og samtidig ha med fire voksne. Et stort rom under bagasjeromsgulvet rommer ladekabler, spylervæske og annet som ellers hadde ligger løst bak.
Crossoverutformingen gir god plass i baksetet, sittehøyden over gulvet er ikke ubehagelig lav, men som i så mange andre elektriske biler kan ikke føttene stikkes under forstolene når disse står i laveste posisjon.
Scenic har ingen frunk hvilket betyr at bilen trekker på forhjulene, og kun det.
Avhengig av utstyrsvariant er det mulig å bilen med digert glasstak som blendes av på fire nivåer fra klart til mørkt. Dette istedenfor gardin.
Dette er modellvariantene:
- Iconic: 87 kWt batteripakke, 622 km rekkevidde, 220 hk, 150 kW DC-lading. Pris: 479.900 kroner.
- Esprit Alpine: 87 kWt batteripakke, 622 km rekkevidde, 220 hk, 150 kW DC-lading. Pris: 459.900 kroner.
- Techno (stort batteri): 87 kWt batteripakke, 622 km rekkevidde, 220 hk, 150 kW DC-lading. Pris: 439.900 kroner.
- Techno (lite batteri): 60 kWt batteripakke, 429 km rekkevidde, 170 hk, 130 kW DC-lading. Pris: 399.900 kroner.
- Evolution (lite batteri): 60 kWt batteripakke, 429 km rekkevidde, 170 hk, 130 kW DC-lading. Pris: 369.900 kroner.
De første kundebilene er her i månedsskiftet april/mai og Nils Henrik Holmen, Renaults norske importsjef, lover at denne gang er Norge garantert gode leveranser av biler.