-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Opp i rekkevidde – ned i pris
Når Volkswagen lanserer en oppdatert e-Up får den vesentlig lengre rekkevidde enn forgjengeren. Samtidig nedjusteres prisen – en uvanlig kombinasjon.
En rekkevidde på 260 kilometer etter WLTP-syklusen tilsvarer en økning på over 70 prosent fra forgjengeren som har vært en meget populær bil i Norge.
Prisene for den oppdaterte modellen starter på kr 179.900.
– Siden introduksjonen av Volkswagen e-up! i 2013 har over 9000 norske kunder kjøpt vår minste elbil. Vi er glade for å lansere en fornyet versjon av e-Up med enda lenger rekkevidde, opptil 260 km, og til en attraktiv pris, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen.
– Vi åpner for bestilling i høst og leveringen starter fra januar 2020.
Grunnen til den økte rekkevidden er nye battericeller med betydelig høyere energitetthet. Energikapasiteten er økt fra 18,7 kWh til 32,3 kWh, en økning på 72,7%. Forventet effektforbruk er 12,7 kWt / 100 km.
Batteriet kan hurtiglades, for eksempel mens du handler eller er på kino. På en time kan ladenivået økes med 80% av totalkapasiteten med en DC-lader (likestrøm) på 40 kW.
Plasseringen av batteriet under gulvet gir lavt tyngdepunkt, og motoren på 82 hk (61 kW) yter maksimalt dreiemoment allerede fra første omdreining. Bilen akselererer til 100 km/t på 11,9 sekunder og har en toppfart på 130 km/t.
Den gunstige prisen på e-Up er et resultat av et høyt produksjonsvolum. Og, Volkswagen har planer om å tilby flere elektriske biler enn noen gang tidligere. Ifølge prognosene for e-Up, vil volumet av den nye modellen overgå forgjengeren betydelig.
Det hjelper selvsagt på volumet at den heretter også skal selges som Seat Mii electric og Skoda Citigo e iV.
Standardutstyret i nye e-up! inkluderer blant annet automatisk klimaanlegg, smarttelefon-integrasjon og moderne assistentsystemer som for eksempel «Lane Assist».
Volkswagen gir garanti på batteriet i åtte år eller 160.000 km.