-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Hongqi EH7](https://image.bilnorge.no/4088088.webp?imageId=4088088&x=0.00&y=0.00&cropw=100.00&croph=100.00&width=960&height=462&format=jpg)
Fra giga-SUV til mega-sedan
Ny Hongqi – ikke fullt så overveldende
Debut den 20. mars, sier alle sammen. Men nettet er allerede fullt av fabrikkens egne bilder av den nye Hongqi EH7.
Vi husker vel hvor overveldende E-HS9 virket da den debuterte i Norge i 2020. La oss berolige med at den kommende EH7 er mye lettere å fordøye.
Det blir egentlig galt å presentere denne bilen som en ny Hongqi. Fabrikken – en av virkelige veteranene i kinesisk bilindustri – skapte en ny underavdeling i fjor. Hongqi New Energy heter den og skal bare bygge elbiler.
Biler fra gamle Hongqi var en herlig blanding av de fleste drivlinje-typer.
Hongqi NE har åpenbart ambisiøse planer: 15 nye modeller de neste tre årene fordelt på A, B, C og D-segmentene pluss SUV og MPV!
Vi kan nok plassere denne første fra den nye familien i D-segmentet og regne med at større blir det ikke.
Her har vi tre meter akselavstand og 498 x 192 x 149 centimeter. Bakhjulsdrift, eller på alle fire (enten 253 eller 202 + 253 kW) og batterier – evt. med batteribyttesystem – som gir fra 760 til 820 km (etter kinesisk syklus).
Importøren har ikke gitt noen indikasjonen på om nykommeren er aktuell, men den virker jo umiddelbart salgbar. Avhengig av pris, selvfølgelig.
La oss avslutte med en liten detalj, som kanskje får oss til å tenke på gamle Hongqi igjen:
Hekkbelysningen består av 285 LED-enheter som gir en veldig særpreget 3D effekt når den er tent.
Diskresjon er fortsatt ikke noe som særpreger den.