-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Fra giga-SUV til mega-sedan
Ny Hongqi – ikke fullt så overveldende
Debut den 20. mars, sier alle sammen. Men nettet er allerede fullt av fabrikkens egne bilder av den nye Hongqi EH7.
Vi husker vel hvor overveldende E-HS9 virket da den debuterte i Norge i 2020. La oss berolige med at den kommende EH7 er mye lettere å fordøye.
Det blir egentlig galt å presentere denne bilen som en ny Hongqi. Fabrikken – en av virkelige veteranene i kinesisk bilindustri – skapte en ny underavdeling i fjor. Hongqi New Energy heter den og skal bare bygge elbiler.
Biler fra gamle Hongqi var en herlig blanding av de fleste drivlinje-typer.
Hongqi NE har åpenbart ambisiøse planer: 15 nye modeller de neste tre årene fordelt på A, B, C og D-segmentene pluss SUV og MPV!
Vi kan nok plassere denne første fra den nye familien i D-segmentet og regne med at større blir det ikke.
Her har vi tre meter akselavstand og 498 x 192 x 149 centimeter. Bakhjulsdrift, eller på alle fire (enten 253 eller 202 + 253 kW) og batterier – evt. med batteribyttesystem – som gir fra 760 til 820 km (etter kinesisk syklus).
Importøren har ikke gitt noen indikasjonen på om nykommeren er aktuell, men den virker jo umiddelbart salgbar. Avhengig av pris, selvfølgelig.
La oss avslutte med en liten detalj, som kanskje får oss til å tenke på gamle Hongqi igjen:
Hekkbelysningen består av 285 LED-enheter som gir en veldig særpreget 3D effekt når den er tent.
Diskresjon er fortsatt ikke noe som særpreger den.