-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nye Kia EV4: Kan kjøre langt - men mangler noe viktig
Kia lanserer nye EV4 med lovende rekkevidde på Long Range-utgaven. Nå venter vi bare på prisene.
BilNorge har tidligere omtalt Kia EV4, nå presenterer bilprodusenten flere detaljer om modellen.
I Norge vil kombi-modellen kun hete EV4, mens sedanversjonen vil hete EV4 sedan.
Batteri på 58,3 kWh er standard og gir EV4 en WLTP-rekkevidde på 410 kilometer.
Du kan oppgradere til Long Range utgave med 81,4 kWh batteri og en WLTP-rekkevidde på 590 kilometer.
Forhjulstrekk
Motoreffekten er på 204 hestekrefter og modellen leveres kun med forhjulstrekk. Kia melder ingenting om firehjulstrekk, men som en fattig trøst kan vi opplyse at EV4 har et eget snøprogram for økt fremkommelighet.
Du hurtiglader fra 10-80 % på 29 minutter med standardbatteriet og 31 minutter for Long Range-utgaven.
EV4 er 4,43 meter lang og legger seg naturlig mellom EV3 og EV6 i størrelse. Bagasjerommet er på 435 liter.

Venter på prisene
Prisene er ikke klare, men vi kan kanskje anta at det blir på et konkurransedyktig nivå. Skal en bil-importør virkelig flytte store volumer i Norge bør bilen ha firehjulstrekk. Men en ekstra fristende pris kan få mange til å akseptere tohjulstrekk.
Den norske importøren tror kombiutgaven (EV4) blir mest populær i Norge, og forventer god tilgang på bil. EV4 skal produseres i Slovakia, mens sedanutgaven lages i Sør-Korea.
- Vi har gledet oss til å se denne bilen lenge og når den nå kom synes vi i Kia Norge den var skikkelig fresh rett og slett. Vi som kjører i det nye Kia designen til jobb hver dag føler selv at vi får mange blikk på oss, sier kommunikasjonssjef i Kia Norge, Christian Lagaard
Kundene begynner å få mange elektriske modeller å velge blant hos Kia. EV4 etterfølger EV3, EV6 og EV9.