-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Engelsk lettvekter
På Performance Car Show i Birmingham debuterte (selvfølgelig) en ny engelsk sportsbil – lett vekt og først og fremst beregnet på banekjørings-dager.
360 hk per tonn behøver ikke nødvendigvis bety vanvittig mange hester. Det kan også bety utrolig lav vekt.
Hvilket er akkurat hva den nye Avatar byr på. Med 700 kg holder det med en to-liters Ecoboost motor for å kunne slå i bordet med et såpass overlegent hk/vekt forhold.
Bilen kommer fra Marlin Sports Car, et firma som har bygget sine egne byggesett- og sportsbiler i mer enn 35 år, og som også har levert rørramme-chassiser, med nydelige sveisearbeid, til andre produsenter.
For bane
Her er det i første rekke lagt vekt på banekjøringsegenskaper. Bilen er lovlig for landeveisbruk, men det er ingen tvil om at dette først og fremst er en trackday-bil.
De to setene er bevis på det. Førersetet er plassert så nær senterlinjen som mulig slik at setet ved siden av først og fremst er egnet til å parkere hjelm, kjøredress og resten av kit’et oppå. En eventuell passasjer vil åpenbart ha noe å si med hensyn til komforten.
Ford-motoren, som her yter 252 hk, er montert på tvers bak føreren og driver bakhjulene via en Porsche Boxster femtrinns kasse og en Quaife LSD. Med tiden vil også en 350 hester 2,3-liters motor (fra Focus RS eller Mustang) kunne tilbys.
Moduler
Det hele montert i et rørgitterchassis, med laserkuttede rør, som så er dekket av et kompositt-karosseri som består av fire store deler. For- eller bakpart kan demonteres eller monteres på under 30 sekunder.
Modul-konstruksjon gjør at det hele kan oppgraderes hele veien. Fra motor til støtdempere – det hele kan byttes, og det meste kan ta personlige innstillinger.
Og dersom man virkelig har racing-ideer, kan den leveres med datalogger, kamerautrustning, HANS-stol, og et rent racing-aero-sett.
Det hele selges med en servicepakke spesielt tilpasset folk som er ute og kanskje presser det hele litt for hardt på en søndags formiddag.
Fire bestillinger er allerede inne. Det tas sikte på å bygge 25 biler frem mot neste år. «Men vi vil kunne bygge fire til seks Avatar hver måned» sier Terry Matthews – mannen bak Avatar-ideen.
Bilen måler 366 x 180 cm, på 229 cm akselavstand. Vekten er altså 700 kg, og ytelsene 252 hk og 400 Nm. Toppfarten påstås å være 240 km/t og null til rett under 100 (60 mph) gjøres på 3,9.