-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
MyCar:
Innkjøper
Mer motoreffekt - bedre rekkevidde
Skoda oppgraderer Enyaq
Enyaq er ikke bare Skodas viktigste modell i Norge, men også landets tredje mest valgte etter Tesla Model Y og VW ID.4/GTX. Nå kommer flere oppgraderinger.
Endrede modellbetegnelser, mer effekt og bedre rekkevidde er blant de viktigste nyhetene når Skoda nå oppgraderer bestselgeren Enyaq.
SUV-en som er bestselgeren i Enyaq-programmet vil heretter også kunne leveres i RS-variant samtidig som kupe-utgaven, som så langt kun har vært tilgjengelig som RS, også leveres med de samme utstyrspakkene som SUV-en. Det kan gi kupe-varianten et betydelig salgsløft.
Nye modellbetegnelser
Først de nye modellbetegnelsene: ut går iV80 og iV80X og Coupe RS 80X. Heretter heter det 85, 85x, 85x L&K, 85 Sportline, 85x Sportline og RS. Enyaq Coupé kommer i variantene 85x, 85x L&K og RS. I tallet ligger fortsatt batteristørrelsen.
Motoreffekten på bakhjulsdrevne Enyaq øker med hele 82 hk, fra 204 til 286 hk og får dermed samme motoreffekt som de oppgraderte AWD-variantene. På firehjulstrekkerne økes maksimal ladeeffekt til 175 kW hvilket presser ladetiden fra 10 til 20 prosent ned til 28 minutter.
Oppgitt rekkevidde økes til 530 km for SUV-en mens kupeen ruller ytterligere åtte km.
Inntil 340 hk
RS-variantene får også mer å sparke fra med ved at maksimal effekt økes fra 299 til 340 hk hvilket betyr 0-100 km/t-sprint på 5,5 sekunder. Rekkevidden blir som for de foran nevnte.
Alle Enyaq-modellene kommer nå med forvarmingsmulighet på batteriet for å effektivisere hurtigladeprosessen.
Oppgraderingen inkluderer også infotainmentteknologien med redesignet grensebrukersnitt og ny headupdisplaygrafikk.
Salgsstart for alle variantene er denne uken. Rimeligste Enyaq prises nå fra 489.900 mens en firehjulsdrevet kupe koster 20.000 kroner mer.