-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mer motoreffekt - bedre rekkevidde
Skoda oppgraderer Enyaq
Enyaq er ikke bare Skodas viktigste modell i Norge, men også landets tredje mest valgte etter Tesla Model Y og VW ID.4/GTX. Nå kommer flere oppgraderinger.
Endrede modellbetegnelser, mer effekt og bedre rekkevidde er blant de viktigste nyhetene når Skoda nå oppgraderer bestselgeren Enyaq.
SUV-en som er bestselgeren i Enyaq-programmet vil heretter også kunne leveres i RS-variant samtidig som kupe-utgaven, som så langt kun har vært tilgjengelig som RS, også leveres med de samme utstyrspakkene som SUV-en. Det kan gi kupe-varianten et betydelig salgsløft.
Nye modellbetegnelser
Først de nye modellbetegnelsene: ut går iV80 og iV80X og Coupe RS 80X. Heretter heter det 85, 85x, 85x L&K, 85 Sportline, 85x Sportline og RS. Enyaq Coupé kommer i variantene 85x, 85x L&K og RS. I tallet ligger fortsatt batteristørrelsen.
Motoreffekten på bakhjulsdrevne Enyaq øker med hele 82 hk, fra 204 til 286 hk og får dermed samme motoreffekt som de oppgraderte AWD-variantene. På firehjulstrekkerne økes maksimal ladeeffekt til 175 kW hvilket presser ladetiden fra 10 til 20 prosent ned til 28 minutter.
Oppgitt rekkevidde økes til 530 km for SUV-en mens kupeen ruller ytterligere åtte km.
Inntil 340 hk
RS-variantene får også mer å sparke fra med ved at maksimal effekt økes fra 299 til 340 hk hvilket betyr 0-100 km/t-sprint på 5,5 sekunder. Rekkevidden blir som for de foran nevnte.
Alle Enyaq-modellene kommer nå med forvarmingsmulighet på batteriet for å effektivisere hurtigladeprosessen.
Oppgraderingen inkluderer også infotainmentteknologien med redesignet grensebrukersnitt og ny headupdisplaygrafikk.
Salgsstart for alle variantene er denne uken. Rimeligste Enyaq prises nå fra 489.900 mens en firehjulsdrevet kupe koster 20.000 kroner mer.