-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Snart kommer den elektriske E-Klassen
Vi fikk et første glimt av Mercedes EQE på IAA i München sist høst. Nå røper Mercedes flere detaljer.
Mercedes-Benz EQE er andre modell ut på den dedikerte elbilplattformen EVA2 etter storebror EQS som så vidt har ankommet Norge.
Ifølge OFV er det registrert 145 EQS hittil i år, og et så høyt volum har vel aldri S-Klassen vært i nærheten av. I alle fall ikke på bare tre måneder.
Les vår omtale fra EQE fra bilutstillingen i München
Mens EQS produseres ved en ny fabrikk ved Stuttgart, skal EQE bygges i Bremen, med unntak for biler som skal til Kina. De skal bygges lokalt i Beijing.
Sammenlignet med storebror er akselavstanden i EQE 90 mm kortere, men 312 cm gir likevel et godt grunnlag for et rommelig interiør.
Med hensyn til eksteriørmål er EQE nokså lik dagens CLS, og som denne har den konvensjonelt bagasjeromslokk og fast bakrute.
Når det gjelder innvendige mål lover imidlertid produsenten at EQE har vesentlig mer plass enn dagens E-Klasse, for eksempel 27 mm mer skulderrom i forsetene og 80 mm mer innvendig lengde.
Seteposisjonen er 65 mm høyere og bagasjerommet har en kapasitet på 430 liter – der kommer den altså til kort sammenlignet med E-Klassens 540 liter i sedanen og 640 i stasjonsvognen.
I første omgang lanseres bakhjulsdrevne EQE 350+ med 215 kW (292 hk) og maks dreiemoment på 565 newtonmeter. En batteripakke på 90 kW sørger for en oppgitt rekkevidde på inntil 654 kW, og den kan lynlades med inntil 170 kW effekt.
Senere følger ytterligere to varianter – EQE 500 4Matic og AMG 53 4Matic+. Dessuten er Mercedes-AMG klar med sin EQE 43 4Matic som vi har fortalt om tidligere.
Vi kommer tilbake med flere detaljer nærmere den offisielle lanseringen som skal skje i sommer.