-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Starter med folke-SUV
Endelig: Geely til Norge i 2025
Geely er det nye bilmerket du kan pugge med en gang. Og merk deg SUV-en EX5 som ble avduket i Frankfurt i dag. De første bilene fra selskapet bak Volvo og Polestar kan være hos en forhandler nær deg før vinterdekkene skal av.
Er det plass til flere bilmerker i Norge? Ja, mener Gill Gruppen som med merker som Subaru og MG i stallen forbereder seg på å introdusere Geely i Norge.
– Med den 4,61 meter lange SUV-en EX5, lansert i Kina i mai i år og utviklet for globalt salg, henvender Geely seg til en bred kjøpergruppe, til den største bilklassen i Norge, forklarer Torbjørn Lie, som holder tak i Geely hos importøren.
Det er i denne klassen aktuelle, tohjulsdrevne konkurrenter som VW ID.4, Skoda Enyaq, MG Marvel R, Peugeot 3008, Hyundai Ioniq 5, Ford Explorer og BYD Seal U hører hjemme uten at Lie vil si annet om hvor EX5 havner prismessig enn et prisforhandlinger pågår.
EX5 bygges over en derivert utgave av SEA-plattformen som underbygger blant andre EX30, Volvos bestselger i Norge. Bilen kommer med 215 hk motor som trekker forhjulene og er kun aktuell med det største batteriet på 60,2 kWt.
Startet i 2022
Sommeren 2022 hadde Autoindustri i Gill Gruppen inngått avtale med kinesiske Geely. Geely Geometry var i ferd med å bli deres neste merke og et par eksemplarer av Geometry C var ankommet.
Utpå vinteren i 2023 kom meldingen om at bilmerket skulle lanseres før sommeren og at det ville være god tilgang på biler. Så ble det stille, Geely fikk ikke godkjent bilen i Europa, og utsatte derfor merkelanseringen. Til nå.
Men i dag var det altså klart for den store dagen da Geely ikke bare avduket EX5, men også viste bredden i porteføljen ved å eksponere mindre kjente merkevarer i Norge som Zeekr, Lynk & Co og Lotus.
Etter en forsiktig start i Sverige, skulle Zeekr med modellene X og 001, begge bygd over samme tekniske lest som Volvo EX30, antydningsvis lanseres i Norge i fjor. Først nå er de første bilene registrert i Norge.
Lotus har så langt kun registrert 41 eksemplarer av Eletre og en Emeya.
Hva som kommer til Europa etter EX5 er foreløpig ikke klart, men Geely har flere elektriske modeller på det kinesiske markedet.