-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ford F-150, USAs mest kjøpte, får dieselmotor
Diesel har stort sett vært fy i USA, men nå tar Ford i bruk en 250 hk sterk dieselmotor i USAs i særklasse mest kjøpte bilmodell, pickupen F-150.

Dieselmotor i en amerikanskbygd personbil? Glem det. I bestselgeren Ford F-150 pickup, glem det også. Dieselmotorer har inntil nå i hovedsak vært en europeisk greie.
Men i likhet med bilindustrien i Europa innser også amerikanske bilprodusenter at dieselmotoren i noen tilfeller er et aktuelt virkemiddel og et effektivt våpen i kampen mot klimagassen CO2.
Samtidig som det nettopp var i USA VW-konsernets dieseljuks ble avslørt høsten 2015, ser amerikanske forbrukere nå ut til å være noe mildere innstilt til dieselmotoren, i hvert fall når den kommer fra en amerikansk produsent.
FCA (Fiat Chrysler) var først ute med diesel i RAM 1500 fullsize pickup. Og for et par år siden besluttet Ford å følge etter.
Nå er Fords F-150, USAs klart mest kjøpte bilmodell gjennom flere tiår og en av verdens mest valgte uansett klasse de siste årene, snart klar for lansering med dieselmotor i hjemlandet.
Når Ford neste måned slipper bilen med V6/3,0 liter, ti gir og 250 hk effekt løs på den millionen amerikanere og kanadiere som hvert år går til anskaffelse av ny Ford F-serie, er forventningene hos Ford høye.
Ford mener at dieselvarianten egner seg best for dem som laster og trekker tunge lass med bilen.
Uten å oppgi spesifikke tall sier Ford at F-150 vil ha klassens beste lasteevne, beste tauekapasitet. For å få ned vekten (og forbruket) på den store bilen byttet Ford for noen år siden ut stålet med aluminium i karosseriet.
Varianten med kun bakhjulstrekk oppgis å klare 25 miles/gallon (0,94 liter/mil) mens svært populære F-150 4x4 oppgis til 22 miles/gallon (1.07 liter/mil) i gjennomsnitt etter den forholdsvis realistiske EPA-forbruksstandarden.
Ford sier også at de under tester har klart hele 30 miles/gallon (0,78 liter/mil) med F-150 målt etter EPA-standard.