Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace

Facelift for Jaguars første SUV

Tiden er moden for en midtlivs oppgradering av Jaguars første SUV. Også her gjør strøm sitt inntog.

Publisert Sist oppdatert

Jaguars første SUV har stått fullstendig i skyggen av elektriske I-Pace de siste årene, men kanskje den kan få et lite salgsløft nå som den kommer i oppfrisket utgave og blant annet får elektrifiserte drivlinjer.

Det viktigste for Norge i så måte vil være den ladbare hybriden med samlet effekt på 404 hestekrefter. Den har oppgitt elektrisk rekkevidde på 53 kilometer, noe som er kort sammenlignet med de tyske rivalene, men lagt nok til å spare mye i avgifter.

Bensin- og dieselmotorene er også elektrifiserte, men kun som milde hybrider.

Blant de viktigste endringene er et nytt interiør med et totalt reorganisert dashbord som nå domineres av en berøringsskjerm på 11,4 tommer bak et kurvet glass.

Infotainment-systemet kalles Pivi Pro, og ifølge Jaguar kan de fleste innstillinger foretas med et klikk eller to.

Systemet er også kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto.

En 12,3-tommers skjerm fungerer som digitalt instrumentpanel. Den inneholder avansert grafikk og kan konfigureres slik at navigasjonen blåses opp for å fylle mesteparten av skjermen.

Bilen kan oppdateres trådløst slik at den alltid inneholder nyeste versjon software.

En mer normalt utseende girvelger har erstattet det tidligere hjulet, og Jaguar har inkludert aktiv støydemping i bilens lydanlegg. Med hensyn til sikkerhet og komfort får man tilgang til de siste nyvinninger på markedet.

Eksteriørt er endringene mer moderate, man skal jo være forsiktig med å endre noe som er så vakkert som en F-Pace. Hovedlyktene er blitt slankere og er utstyrt med J-mønstrede kjørelys – ellers er det meste likt på forgjengeren.

I dag koster rimeligste F-Pace 825.000 kroner – en ladbar hybrid med oppgitt CO2-utslipp på 49 g/km bør kunne fjerne en god del av av de 285.246 avgiftskronene den er belagt med.

Powered by Labrador CMS