-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ferraris nye minstemann
Ferrari erstatter California med Portofino som innstegsmodell, men det er ikke snakk om noen tøysebil av den grunn.
Ferrari erstatter et stedsnavn med et annet og kaster ut California til fordel for Portofino. Den lille fiskelandsbyen nordvest i Italia er ikke ukjent med luksusbiler og -båter, og det er ikke umulig at desto flere Ferrarier tar turen innom nå.
Det er definitivt ikke meg imot å ta turen i hvert fall, for både landsbyen og bilen ser veldig lovende ut.
Med 600 hestekrefter fra den 3,9 liter store V8-motoren skal det ikke stå på kreftene, og med skarpere og samtidig mer elegante linjer enn utgående California kunne jeg fint tenkt meg å bli sett i en Portofino.
Særlig med taket på er Portofino langt lekrere enn California – den ser ut som en skikkelig fastback, mer enn «bare en cabriolet med taket på».
Men selvsagt, skliende inn mot italienske fiskelandsbyer skal jo taket helst være nede (jeg er neimen ikke sikker på om jeg har opplevd regnvær i Italia noen gang …), og da kan Ferrari betrygge deg med den dyre tupeen: En ny vindavviser reduserer vindsuset med 30 prosent! Ferrari kjenner sine kjernekunder ...
For oss andre nerder er det viktigere å nevne at bilen nå har elektronisk servostyring og magnet-dempere.
Magnet-dempere? Ja, små kammer med magnetisk væske justerer fastheten på dempingen. Skru opp magnetismen litt, og bilen stiver seg opp. Slakk av litt, og bilen blir en skikkelig GT-cruiser.
De 40 ekstra hestekreftene sammenlignet med California har Ferrari hentet ut ved hjelp av nye stempler og råder, samt et nytt luftinntak, ny motorstyringsprogramvare og bedre kontroll på den variable turbogeometrien.
Legg til at bilen takket være et nytt aluminiumskarosseri har blitt noen kilo lettere enn Californiaen, og du har en innstegsmodell som gjør 0-100 på 3,5 sekunder og som ikke gir seg før speedometeret viser 320 kilometer i timen.
Eller, jeg burde kanskje si speedometerne, i flertall. For passasjeren har nemlig sin egen lille informasjonsskjerm på dashbordet hvor medieinnhold og fart kan vises, slik at passasjeren også kan bli underholdt mellom hvitvinsglassene.
Om ikke V8-eren og kjøreegenskapene til Portofino er nok for føreren, kan også vedkommende nyte godt av et nytt multimediesystem, med Apple CarPlay-muligheter blant annet.
Ferrari Portofino skal vises offentlig for første gang på Frankfurt-utstillingen i september.