-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny Ferrari til Genève
Ferrari skal lansere sin nye GTC4 Lusso neste måned. Navnet er nytt, men den har mye til felles med sin forgjenger.
Det vakte oppsikt da Ferrari lanserte sin FF på Genève-utstillingen i 2011 – plass til fire personer har de hatt tidligere, men firehjulsdrift og stasjonsvogn-utforming var noe helt nytt for den steilende hingsten.
Ferrari GTC4 Lusso får en mer tiltalende design enn forgjengeren, og i tillegg til firehjulsdrift får den nå også styring på begge aksler.
Ferrari hevder at FF appellerte til en yngre kundegruppe enn deres øvrige modeller, og at firehjulsdriften medførte at bilen hadde så mye større anvendelsesområde at den klokket opp 30 prosent mer på kilometertelleren enn en gjennomsnittlig Ferrari.
Motoren er fortsatt en 6,3-liters V12 uten pustehjelp, men effekten er økt fra de opprinnelige 660 hestene til 690.
Samtidig er maks dreiemoment 697 Newtonmeter ved 5750 omdreininger – en økning på 14 Nm. 80 prosent av momentet skal være på plass allerede ved 1750 omdreininger.
Ferrari lover en akselerasjon til 100 km/t på 3,4 sekunder og en toppfart på 335 km/t.
Bilen har fått en mer elegant hekk enn FF, og den har også fått et oppdatert interiør med plass til fire personer i hvert sitt separate sete med god sidestøtte.
Om den nye formen gir mindre plass i bagasjerommet enn de 450 literne FF skiltet med får vi foreløpig ikke vite, men vi regner med at den fortsatt har plass til et par sett med golfkøller – viktig rekvisita for biler i denne klassen.
Ferrari FF hadde en startpris på 3,8 millioner kroner – GTC4 Lusso blir neppe billigere.