-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ferrari i vinterfrakk
Det er ikke lett å se hva som skjuler seg her, men vi kan likevel avsløre noen detaljer om Ferraris nye toppmodell.
Etter lang tids spekulasjoner og rykter, har vi endelig fysiske bevis på at en etterfølger til Ferrari 599 er under testing.
SE: To 599-premierer
Ikke la deg lure av at bilen er godt pakket inn – det skyldes primært at den er på vei mot det kalde nord for vintertesting. Under de tykke lagene med kamuflasje befinner det seg et nytt ikon – slik bare ”den steilende hingst” kan lage dem.
Ferrari er meget sparsomme med opplysninger, men ifølge pålitelige kilder skal den nye modellen debutere på Genève-utstillingen i mars 2012. Dermed vil nok de første eierne få sine biler utlevert på sommeren.
599-etterfølgeren skal bygges på et helt nytt chassis, men den skal låne designelementer fra både Ferrari FF og California. Den får nye støtfangere og lykter, nytt panser og nytt eksosanlegg med enderør som stikker høyere enn på 599.
LES: FF – Fet Ferrari
Det har vært spekulert i at Ferrari ville bygge en hybridbil for å redusere utslippene, men de som fryktet noe slikt kan ta det helt med ro. Den nye GT-modellen får en 6,3-liters V12 med en effekt på over 700 hestekrefter og et lydbilde du bare kan drømme om.
Dermed blir den kraftigere enn forgjengeren 599 og den 4-seteren FF som varter opp med henholdsvis 620 og 660 hk.
Men enda viktigere – den blir kraftigere enn Lamborghini Avantador som har en 700-hesters V12.
I kjent Ferrari-stil utstyres den nye modellen med en 7-trinns F1-girkasse med hendler på rattet.
Sportsbilen skal i hovedsak bygges av aluminiumslegeringer, men vi vil nok også finne innslag av karbonfiber og andre materialer som sørger for minimal vekt og maksimal sikkerhet.