-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ferrari spoler turboen igjen
Den nylig oppdaterte Ferrari California med turbo er bare et hint om hva som kommer. Nå skal 458 og FF også turbomates.
Dette er bilder av den oppgraderte 458. Navnet spekuleres i å bli 458 M, for Modificato – alternativt 458-T.
Da Ferrari bestemte seg for å erstatte den selvpustende motoren i California med en turbo-matet 3,9-liter, var det første gang Maranello-fabrikken benyttet seg av turbo siden F40 gikk ut av produksjon i 1992.
Nå er denne motoren på vei ned i motorrommet på både 458 og FF. Det sies at den kommer til å få noe større motorvolum enn i California, men mindre enn i dagens 458.
Det vil i så fall bety at Ferrari faller i samme nomenklatur-hull som BMW og Mercedes, hvor modellnavnet ikke lenger er en direkte indikasjon på motorstørrelse.
458 = 4,5 liter fordelt på 8 sylindre.
Mer power
Uansett kan vi forvente en solid effektøkning. Dagens 458 har 570 hestekrefter, mens Speciale-versjonen har 605. Turbo-458en forventes å ha en effekt på rundt 680 hester.
Apropos 458 Speciale – en Spider-utgave er også i full testing, sammen med turbo-458en. Det er den røde bilen på spionbildene i bildegalleriet, den sorte er turbo-utgaven.
Speciale Spider spås å være klar allerede til bilutstillingen i Paris til høsten, mens 458 med turbomotor tippes produksjonsklar i 2016.
Ferrari FF ser også ut til å kunne få installert turbomotoren fra kommende 458. Den selvpustende V12eren FF benytter seg av i dag sies å overleve frem til 2018, men omtrent samtidig med 458 M kan det dukke opp en turbo-FF også, for å nå ut til en større kundegruppe.