-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
To 599-premierer
En Ferrari 599 XX har brutt 6-minutters grensen på Nürburgring, og en 599 har debutert i Beijing.
Mens Ferrari viste en spennende hybrid på årets Genève-utstilling, en bil som sikkert peker fremover, brukte de Genève i fjor til å presentere noe fullstendig ubrukelig.
599XX var en ekstrem utvikling av den vanlige 599 med enormt hk-tall ved hysteriske 9000 omdreininger, med et racing-chassis og en ny form for variabel aerodynamikk.
LES OM: Ferraris Gentlemen Racers
Jeg var svært begeistret, her var det et levende racing-laboratorium som Ferrari visste ikke kunne brukes på landeveien og som det heller ikke fantes noen racingklasser for. Og allikevel klarte de å legge en astronomisk pris på den og få samlere til å stille seg i en velordnet kø.
Nå forteller fabrikken, uten å gi detaljer om for eksempel hvem som sto for bragden, at dette er den første bilen som har kjørt Nordsløyfa på under syv minutter. Den første, vel å merke, produksjonsmodell-baserte bilen.
Man kan sikkert argumentere for at XX er en utvikling av 599 – noen har kanskje et annet syn på den saken.
Prestasjonen er allikevel formidabel – jeg tør snart ikke tenke på hvor høy og mørk jeg var da jeg første gang klarte å komme under 10 minutter. Det er selvfølgelig en stund siden.
Underlig nok skjedde denne banerekordnoteringen samtidig med at man dro lakenet av en ny Ferrari på Beijing-utstillingen. 599 GTO heter den, den er delvis basert på 599XX og er en bil som ganske enkelt er den raskeste landeveisbilen fra Ferrari noensinne.
1495 kg og 670 hk er riktignok 500 kg mer enn en AC Cobra vi prøvde for bare noen dager siden, men vi får gå ut fra at Ferrarien også byr på litt komfort.
3,35 sekunder til 100 og en toppfart på 335 km/t er noe av det som listes i skrytavdelingen. Dessuten har den satt rundetid på fabrikkens egen Mickey Mus-racingbane, Fiorano, med 1’24”.
Det sier seg at Ferrari kommer til å bruke sin velkjente formel for ekstra inntjening på denne modellen: Limited Edition. Og hvor mange eksemplarer tror du denne skal bygges i?
599? Riktig. Sitt ned.
Skal vi minne om GTO? Gran Turismo Omologato (Godkjent for GT-klassen). I 1962 kom den opprinnelige GTO’en – og det ble vel bygget tre dusin av den.
To år senere kom forresten Pontiacs GTO, jeg tror det er noe av det morsomste jeg har vært med på da Car Magazine gjorde en sammenligningstest mellom disse to GTO’ene.
At CAR den gang også ble skrevet av noen av de morsomste motorjournalister noensinne, for eksempel amerikanske George Manney III, gjorde ikke saken mindre vanvittig.
Senere kom 288 GTO fra Ferrari. Den ble bygget som en ren Gruppe B racer, basert på 308 GTB, akkurat som Porsche bygde sin 959-baserte 961.
Mens Porschen deltok i, tror jeg, tre race, kom 288 GTO aldri på banen. Alle de vel 200 bilene som ble bygget forble boulevard-racere.
Jeg tror det er liten sannsynlighet for at vi får se 599 GTO på banen også