-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stilo: viktig nyhet for Fiat
Selv om de ikke akkurat har dominert de øverste plassene på den norske salgsstatistikken, er Fiat stor i Europa. Blant annet er Punto den mest solgte bilen på vårt kontinent. Nå lanserer de sin utfordrer i Golf-klassen – Stilo.
To biler for ulike behov
De har lagt vekt på å lage to forskjellige biler som dekker ulike behov, men mens forgjengeren også hadde to navn, Bravo & Brava, er Stilo fellesnevneren for begge de nye. 3-dørs versjonen er i følge Fiat for individualister som vektlegger kjøreglede og ytelser, mens 5-dørs utgaven tilbyr komfort, rikelig med plass og fleksibilitet. Den er laget med tanke på de som snuser på den kompakte delen av MPV-markedet.
I 5-dørs utgaven er det lagt vekt på enkel inn- og utstigning, et rommelig interiør og en høy sittestilling bak rattet, noe som gir god oversikt. Interiøret er fleksibelt og kan tilpasses den enkeltes behov . Det innebærer blant annet at passasjersetet foran kan tiltes og at baksetene kan skyves frem og tilbake og legges ned individuelt. Dette gjør Stilo svært fleksibel med hensyn til frakt av større gjenstander.
Et foldebord innfelt i forsetenes rygg samt en rekke praktiske oppbevaringsrom og koppeholdere er inkludert i bilens grunnutrustning. Modeller med aircondition har også et avkjølt rom for lagring av kaldt drikke, og det finnes en container under hvert forsete.
I 3-dørsversjonen er det lagt mer vekt på det sportslige og bilen har fått en mer aggressiv fremtoning.
Høy grad av sikkerhet
Sikkerhetsnivået er høyt i begge varianter, og du finner seks airbags som standard og ytterligere to som ekstrautstyr. Alle fire hjul er utstyrt med skivebremser med ABS og ASR (anti-spinn) samt elektronisk bremsekraftfordeler (EBD).
Standardutstyret på samtlige Stilo-modeller inneholder også tåkelys bygget inn i hovedlyktene, radio/kassettspiller med 6 høyttalere og støyfølsom volumkontroll, høyde/lengde-justerbart ratt og høydejusterbart førersete.
Mye å velge blant
Motormessig kan du velge mellom fire bensinmotorer og to dieseldrevne. Bensinmotorene er på 1,2 liter, 1,6 liter, 1,8 liter og 2,4 liter og yter henholdsvis 80, 103, 133 og 170 hester. Begge dieselmotorene er på 1,9 liter og yter henholdsvis 80 og 115hk.
Den med 5 dører måler 4,253m (L) x 1,756m (B) x 1,525m (H) mens den sporty 3-dørsutgaven måler 4,182m (L) x 1,784 (B) x 1,475 (H). Vekten ligger mellom 1090 og 1320kg avhengig av versjon og motor.
Fiat Stilo er blitt en pen liten bil. Så spørs det da, om det er denne som skal til for at de også skal ta sin naturlige del av det norske markedet. Nye Stilo kommer til våre breddegrader neste vår, og importøren har foreløpig ikke bestemt seg for hvilke varianter som er aktuelle for Norge. Vi kommer tilbake med priser og flere detaljer når disse foreligger.