-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
169 ble Gingo blir Panda
Fiat vakte oppsikt på siste Geneve-utstilling. Ikke minst med sin nye småbil, frem til da kjent under prosjektnummeret 169. Der ble den døpt Gingo. Nå viser det seg at den skal hete Panda. Renault har visstnok protestert.
Det er vel heller sannsynlig at da Renault forsiktig antydet at kanskje Fiat ville være så snill, så fant Torino ut at Panda som merkenavn hadde en enorm verdi (fremdeles – i sin siste måned – blant Italias ti-på-topp) og at det faktisk var en god idé å følge opp de 4.5 millioner Pandaer som har vært produsert i stedet for å betale ekstra for å innføre et nytt merkenavn.
Undersøkelser i Italia viser også at Panda er gjenkjent av 90% av de spurte, mens andre, svært velkjente, ikke scorer mer enn ca. 40%. Panda har gjort en glimrende jobb i disse 20 årene, akkurat som Golf er den en designtriumf signert Giugiaro og Italdesign, men i motsetning til Golf har den ikke vokst seg større, fetere og slappere i disse årene.
Den 5. september bygges den siste Pandaen – det er fremdeles et made-in-Italy produkt – og samtidig er Gingo/Panda på vei ned samlebåndet på Fiat-fabrikken i Polen. For Polen er bilen ekstra spennende. Fabrikken skal rekruttere 500 nye arbeidere der i høst for å møte de nye produksjonsvolumkravene. Derfra skal bilen eksporteres til hele Europa – det skulle ikke forundre om den også kom til Norge med tiden (Citroen C2 har en kjempejobb, ikke bare skal den selge, den skal også åpne markedet for moderne A-segmentbiler). Men den blir utvilsomt en stor faktor på hjemmemarkedet også. Polen er Sentral-Europas største bilmarked og der er Fiat markedsleder.