-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Aktiv Fiesta?
Nå har også Ford oppdaget at det visstnok er en attraksjon med biler som er løftet noen cm. Fiesta-utgaven en 19 mm høyere enn standard. Men gjør det at den er mer aktiv?
Dette er selvfølgelig en helt riktig oppskrift. Når man har gått tom for interiørversjoner og stylingpakker, kan man bare kline på litt svart plast rundt hjulbuene, løfte bilen slik at det ikke syns på annet enn papiret, kalle den noe annet – og så sette i gang med hele interiør-styret og styling-tilbudet på nytt.
Ford har også kommet dit nå.
Jeg så det først da de presenterte den nye Focus («dette vil bli en overraskende storselger» sa de til meg der vi sto og så på Focus Active). Nå gjentar de denne oppskriften både på Ka+ og på Fiesta.
Les vår prøvekjøring av nye Ford Fiesta
Det var den jeg tok meg en liten tur med, etter at vi hadde hatt den vanlige Fiestaen. Det er mulig andre klarer å kjenne forskjellen med en gang – ikke jeg.
Men det er mulig det er de gode ingeniørenes, og ikke min, skyld. De har nemlig gjort forbausende store inngrep. Man skulle tro at her var det bare å legge noen klosser på toppen av støtdemperfestene, så ville hele det optiske være i orden.
Men nei.
Her er forstillingen reorganisert, bærearmer endret, fjæringskarateristikk massert og dempere rekalibrert. Imponerende innsats for 19 mm (det vil si, egentlig 18 – hjulene legger på den siste).
Seks trinn og 1 liter Ecoboost som vi er vant til. Ikke noen forandringer der. Skrense og stabilitetskontroll er på plass. Selv ikke sportsseter og en grill spesielt for denne versjonen gjør at jeg føler det har skjedd noe som helst.
De som virkelig kan dette påstår at bilen kanskje pløyer litt dypere med snuten inn i en kjapp sving – sorry, jeg er ikke der.
Men samtidig kan jeg også trygt påstå at selv om den ser ut som den bebor firehjulsdrift-territoriet, er den langt unna det også.
Det er stort sett en Fiesta. Punktum.
Men med railsen på taket og svartgrå plant rundt hjulene, ser den kanskje barsk nok ut til at noen syns dette er morsomt.
For meg er den fremdeles en Fiesta. Men for meg er Fiesta også fremdeles noe av det beste man kan by på i dette segmentet.
(Men, tør jeg si det? Hvis det var virkelig Active-egenskaper jeg hadde gått for i denne klassen, ville jeg nok heller valgt en Swift 4x4.