-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford Fiesta 1.4
Fords 1,4-liter gir et fint kompromiss mellom muskler og pris i Fiesta.

Først publisert i BIL 7 - 2002.
Førerplassen og instrumenteringen er eksemplarisk enkel og oversiktlig. Integrert i midtkonsollen sitter det en svært betjeningsvennlig radio, med lettfattelige symboler og plass for store fingre.
Venstrefoten savner sterkt en fothviler. Her må vi plassere foten enten under clutchpedalen eller flatt på gulvet nærmere setet. Sittekomforten ellers er god. Du sitter høyt i forhold til dashbord og omgivelser i Fiesta. Dermed har du god sikt rundt hele bilen, men Ford kunne godt kostet på et vidvinkelspeil på venstre side. Hodestøttene er felt ned over bakseteryggen og gir god sikt bakover.
De gode kjøreegenskapene i Focus og Mondeo har Ford klart å overføre til lillebror Fiesta. Bilen er fint balansert, og styringen er førsteklasses og gir god kontakt med underlaget på svingete veier. Vår Fiesta har et standard Trend-understell, det sportsligste understellet av de nye Fiesta-variantene. Dekkdimensjonen 195/50HR15 lover ikke godt for fjæringskomforten, men i praksis er Fiesta overraskende myk og behagelig over de mindre ujevnhetene. Det er bare skarpe asfaltkanter og trikkeskinner som gir ubehagelige vibrasjoner og risting.
Fords 1,4-liter ligger midt på treet blant bensinmotorene i Fiestaprogrammet. Den byr på akseptable kraft- og fartsressurser, men skal du benytte det optimale turtallet til en hver tid, må du ha et aktivt forhold til gearkassen. For eksempel ligger turtallet på 2600 o/min. i femtegear ved 90 km/t, men det maksimale dreiemomentet hentes ut ved 3500 o/min. På den annen side er det ikke noe problem om du ofte må ty til fjerde- eller tredjegear, Fiesta har nemlig et nydelig og presist gearskift.
FORD Fiesta 1.4 Trend:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med to overliggende kamaksler og fire ventiler pr sylinder. Kompresjon: 11:1. Sylindervolum: 1388 ccm. Boring og slaglengde: 76,0 x 76,5 mm. Effekt: 59 kW (80 hk) v/5700 o/min. Dreiemoment: 124 Nm v/3500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Bremser: Ventilerte skiver foran, tromler bak. ABS.
Dekk: 195/50R15.
Mål: Lengde: 391,7 cm. Bredde: 168,3 cm. Høyde: 143,2 cm. Akselavstand: 248,6 cm. Sporvidde f/b: 147,7/144,4 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1097 kg. Tillatt totalvekt: 1530 kg. Maks vogntogvekt: 2430 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 285 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 - 100: 13,2 sek
Toppfart: 168 km/t
Forbruk bykjøring: 0,86 l/mil
Forbruk landevei: 0,51 l/mil
Forbruk snitt: 0,64 l/mil
Pris: kr. 170.000,-
Forbruk ifølge 99/100/EU.