-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford Fiesta Trend 1.4 Duratec
Når det gjelder kjøreegenskaper er det fortsatt få konkurrenter i småbilklassen som kan matche Fiesta.
Ford Fiesta Trend
Først publisert i BIL 6 - 2006.
Når Fiesta nå har kommet i ny drakt, er det mest synlig i form av nye
front- og baklykter samt i nye materialvalg i interiøret.
Ved den lille ansiktsløftingen har Fiesta fått et visst preg av ferskvare igjen, men i det store og hele er den en veletablert og gjennomprøvd konstruksjon – fri for barnesykdommer.
Kvalitetsfølelsen, spesielt i interiøret, har hevet seg merkbart. Dessuten er det et faktum at Fiesta er en bil som viser meget gode kjøreegenskaper. Hjulopphenget er stivt, men meget kompetent. Den relativt kvikke 1,4-literen er kombinert med en behagelig 5-trinns kasse.
Sånn sett er det derfor nærliggende å påstå at Ford Fiesta er en bil som ikke får den anerkjennelse den fortjener blant publikum.
Sittekomforten på førerplassen er ikke helt optimal. Rattet kan tiltes, men ikke lengdeforskyves. Dermed blir sittestillingen et kompromiss mellom avstanden til henholdsvis ratt og pedaler, og på grunn av bilens kompakte konstruksjon gir hjulhuset bare plass til en antydning av en fothviler for venstrefoten.
Høyrebenet har heller ikke fullgod sidestøtte mot midtkonsollen. Benplassen og takhøyden i baksetet bekrefter at vi snakker om en småbil.
Den høye utgaven av Fiesta, Ford Fusion, har også fått en oppstrammer samtidig med Fiesta. Om det er nok til å få fart på salget gjenstår å se.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 173.900.
Pris, prøvekjørt: kr. 190.850.
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1388 ccm. 59 kW (80 hk) v/5700 o/min. 124 Nm v/3500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 392 x 168 x 146 cm. Akselavstand: 248,5 cm. Egenvekt m/fører: 1101 kg. Tillatt totalvekt: 1530 kg.
Dekk: 175/65 R14.
Bagasjerom: 270 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 13,2 sek
Toppfart: 166 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,62 l/mil
CO2-utslipp: 147 g/km