-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ford Fiesta Trend 1.4 Duratec
Når det gjelder kjøreegenskaper er det fortsatt få konkurrenter i småbilklassen som kan matche Fiesta.


Ford Fiesta Trend
Først publisert i BIL 6 - 2006.
Når Fiesta nå har kommet i ny drakt, er det mest synlig i form av nye
front- og baklykter samt i nye materialvalg i interiøret.
Ved den lille ansiktsløftingen har Fiesta fått et visst preg av ferskvare igjen, men i det store og hele er den en veletablert og gjennomprøvd konstruksjon – fri for barnesykdommer.
Kvalitetsfølelsen, spesielt i interiøret, har hevet seg merkbart. Dessuten er det et faktum at Fiesta er en bil som viser meget gode kjøreegenskaper. Hjulopphenget er stivt, men meget kompetent. Den relativt kvikke 1,4-literen er kombinert med en behagelig 5-trinns kasse.
Sånn sett er det derfor nærliggende å påstå at Ford Fiesta er en bil som ikke får den anerkjennelse den fortjener blant publikum.
Sittekomforten på førerplassen er ikke helt optimal. Rattet kan tiltes, men ikke lengdeforskyves. Dermed blir sittestillingen et kompromiss mellom avstanden til henholdsvis ratt og pedaler, og på grunn av bilens kompakte konstruksjon gir hjulhuset bare plass til en antydning av en fothviler for venstrefoten.
Høyrebenet har heller ikke fullgod sidestøtte mot midtkonsollen. Benplassen og takhøyden i baksetet bekrefter at vi snakker om en småbil.
Den høye utgaven av Fiesta, Ford Fusion, har også fått en oppstrammer samtidig med Fiesta. Om det er nok til å få fart på salget gjenstår å se.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 173.900.
Pris, prøvekjørt: kr. 190.850.
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1388 ccm. 59 kW (80 hk) v/5700 o/min. 124 Nm v/3500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 392 x 168 x 146 cm. Akselavstand: 248,5 cm. Egenvekt m/fører: 1101 kg. Tillatt totalvekt: 1530 kg.
Dekk: 175/65 R14.
Bagasjerom: 270 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 13,2 sek
Toppfart: 166 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,62 l/mil
CO2-utslipp: 147 g/km