-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ford fornyer sin elektriske
Ford lanserte sin Focus-baserte elbil i 2013. Nå får den en midtlivs oppgradering. Men holder det?

Focus Electric er en bil som ikke akkurat har vært preget av rush og lange ventelister. Da den ble lansert i 2013 hadde den en prislapp på 259.000 kroner. Til sammenligning kostet toppmodellen av Leaf, markedslederen den gang, kr 273.900.
I hele fjor ble det ifølge OFV registrert 47 nye Focus Electric i et elbilmarked på drøye 24.000. Lanseringsåret 2013 var antallet 83 som steg til 169 påfølgende år. Beskjedne tall.
Ifølge kollega Trygve Bæra som var med på den første europeiske prøvekjøringen i 2013, har Focus Electric mye av de gode kjøreegenskapene som preger Focus med konvensjonelle drivlinjer i behold.
De største hakene ved Ford-modellen var begrenset rekkevidde på 162 km mot Leafs 199 km (etter NEDC-standarden) og et lite anvendelig bagasjerom på 250 liter.
Nå har bilen fått en ny, kraftigere batteripakke hvor kapasiteten er økt med over femti prosent.
Men selv 225 kilometer etter NEDC-standarden holder ikke i dagens marked hvor konkurrentene skilter med fra 300 til over 500 kilometer teoretisk rekkevidde.
Nytt av året er også muligheten for hurtiglading som gir 80 % batterikapasitet i løpet av en halvtime.
Ford skilter med en velutstyrt bil med en prislapp på 233.000 kroner. I et 2013-marked hadde muligens bilen vært interessant, i år vil jeg anta salget forblir på et svært moderat nivå.
Jeg er redd Ford må prestere bedre enn dette når de skal utfordre erkerival GM og deres Opel Ampera-e.