-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Focus viser seg frem
Det er sjelden produsentene er så nonchalante som dette når det gjelder kamuflasje. Dekoren antyder at bilen nærmest er klar til bruk.
Ford fornyer Focus til modellåret 2019, noe som antagelig betyr at den er på plass i markedet om et halvt års tid – kanskje enda tidligere i Nord-Amerika hvor man spekulerer i at den kan debutere på Detroit-utstillingen allerede i januar. Det var nemlig der dagens modell debuterte i 2011.
Men Focus er en global modell som både produseres og selges i en rekke markeder, så det er liten tvil om at den også kommer til Norge etter hvert.
Selv på denne kamuflerte bilen er det lett å se at den har fått ny grill – ikke ulik den vi finner på nye Fiesta, og der det bredeste partiet er nærmere toppen enn bunnen, motsatt av hva som er tilfelle på dagens modell.
Ytre mål opprettholdes omtrent på dagens nivå, men en litt strukket akselavstand gir rom for et mer fleksibelt interiør med bedre baksetekomfort.
De kompakte 1,0-liters turbomotorene vil nok videreføres i ulike styrkegrader, men det kommer også alternativer for dem som ønsker kraftigere lut og for de som foretrekker diesel.
Ford i Europa har ikke akkurat stått på barrikadene når det gjelder ladbare biler, selv om de har en Focus-basert elbil og en hybrid (ikke-ladbar) Mondeo. Det er grunn til å anta at det vil endre seg ved lansering av en ny generasjon Focus.
En ting føler vi oss trygge på – konkurrentene skal stå tidlig opp om de vil utfordre Focus på kjøreegenskaper – den siden har vært prioritert ved alle tidligere generasjoner, så det er ingen grunn til å frykte noe annet ved neste modell.
Les alle våre tester av Ford Focus fra de siste 20 årene
Selv om det er femdørs og stasjonsvogn som utgjør volumet hos oss, selges det også mange Focus sedan i andre markeder. Denne skal heretter bygges i Kina, med eksport til blant annet USA.
PS!
Hashtaggene med «TimeToFocus» på dører, panser og hekk kan tyde på at bilen er på vei til eller fra en foto-session. Eller at noen rett og slett syns det er morsomt å erte spionfotografene.