-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
GranCabrio Folgore:

Maserati går åpent og elektrisk
Halvannet år etter lanseringen av nye GranTurismo er Maserati nå klar med den åpne utgaven. Også den blir elektrisk.
Dermed er vel Maserati først ut med elektrisk cabriolet i det øvre luksussjiktet hvis ikke jeg tar feil. Det meste er felles med GranTurismo som var merkets første elbil, men ikke bare elektrisk – den tilbys også med treliters V6 twin-turbo om du foretrekker det.
Her snakker vi klassiske linjer i moderne innpakning med langt panser, en kompakt hekk samt fete skjermbuer med god plass til 20-tommere foran og 21-tommere bak som standard hjulutrustning.
To + to
GranCabrio er som GranTurismo utstyrt med fire seter, men de bakre er kun egnet for barn og kortvokste på korte turen.
Maserati har valgt den klassiske løsningen med stofftak, og dette åpnes på 14 sekunder og lukkes på 16 i hastigheter på inntil 50 km/t om du overraskes av en regnskur.
For å maksimere sesongen er bilen utstyrt med dyser som kan blåse varmluft på nakkepartiet, og du får selvsagt en vindavviser for å dempe turbulensen i høyere hastigheter. På dashbordet sitter tre skjermer – en for instrumentene, en for infotainment og en tredje for styring av klimaanlegget.
Inspirasjon fra Formel E
Maserati benytter elmotorer og silikon-karbid invertere som er utviklet for Formel E hvor de deltar med eget team.
GranCabrio Folgore har tre motorer, en foran og to bak, hver med en effekt på 300 kW (408 hk). I sum gir det bilen over 1200 hk, men i praksis begrenser inverterne effekten til 760 hestekrefter. Det holder likevel til en toppfart på 299 km/t og null til hundre på 2,8.
Den T-formede batteripakken har brutto kapasitet på 92,5 kWt (netto 83,0 kWt) som skal gi en rekkevidde på inntil 50 mil med moderat bruk av gasspedalen. 800-volts teknologi lar lade fra 20 til 80 prosent på 18 minutter under optimale forhold.