-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota: Hilux ufarlig
Tidligere i dag meldte vi at Toyota hadde stoppet salget av Hilux i Europa mens de undersøkte elgtesten foretatt av Teknikens Värld. Nå sier Toyota Norge det likevel er trygt å kjøpe bilen.
Den 2. november fortalte vi om den svenske elgtsten.
I går fortalte Toyota at de stoppet salget av Hilux inntil videre.
Her er en pressemelding distribuert av Toyota Norges PR-avdeling tirsdag kveld:
Det er ingen grunn til å stanse salget av Toyota Hilux i Norge.
- Toyota har besluttet å stanse slaget av Hilux med 16-tommers hjul inntil videre, slik lød meldingen mandag kveld. Årsaken var en nesten-velt i en elgtest utført av Teknikens Värld i Sverige.
Nå viser det seg at testen ble foretatt med en bil med uoriginale hjul, denne utgaven selges ikke i Norge. Hilux med originalhjul oppfører seg helt stabilt også under ekstreme forhold.
Toyota Motor Europe tok mandag avgjørelsen om å stanse salget av den svenske16-tommers utgaven foreløpig. Men nærmere undersøkelser i alle europeiske markeder viste at spesialmodellen med betegnelsen Tatra, bare har vært solgt som kampanjemodell i et mindre antall markeder, deriblant Sverige.
I Norge er det solgt et trettitall hjul av denne typen som ekstrautstyr. Ellers selges Hilux i Norge med 16-tommers hjul i de rimeligste utgavene. Disse hjulene er ekstra smale og medfører ingen fare for velt. Det gjør heller ikke 15-tommershjulene som det selges flest av her i landet.
Årsaken til nesten-velten i Sverige ser ut til å være de spesielle brede dekkene, som gir ekstra veigrep, konkluderer Toyota. Hilux er ikke konstruert for slike hjul, og den kan derfor oppføre seg uheldig, slik Teknikens Värld erfarte.
Det blir altså ikke aktuelt å stanse salget av Hilux i Norge, og alle som har en Hilux av nyeste modell kan altså slippe å engste seg.
Her i landet selges Hilux med følgende hjul:
- DLX (25 % av salget) dekk 205R16, felg 6X16" med innpress + 50 mm
- SR5 (75 % av salget) dekk 255/70R15, felg 7X15" med innpress +30 mm
Problemfelgen som satt på testbilen i Sverige:
Betegnelse "Tatra" dimensjon 7X16" med innpress + 30 mm med dekk 265/65R16 (Felg er brukt som kampanje fra Toyota Motor Europe, men ikke i Norge).
Dermed er trolig faren over for denne gang.