-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hyundai Kia med ny teknologi
Viser hjul med innebygget kjetting
Hyundai og Kia har designet et hjul med innebygget kjetting som kan hentes frem ved å trykke på en knapp. Se video av hvordan systemet virker.
Systemet benytter metallmoduler som er integrert i hjulet og kan hentes frem med elektrisk puls når en akutt situasjon oppstår. Dekket fungerer ellers normalt når «kjettingen» ikke er aktivert.
– Denne innovasjonen, som vi forhåpentligvis kan introdusere i Hyundai og Kias biler en gang i fremtiden, reflekterer vår forpliktelse til å gjøre avansert teknologi tilgjengelig for våre kunder, sier Joon Mo Park, leder for Advanced Chassis Development Team.
– Vi vil fortsette å utvikle teknologi som øker sikkerhet og gir praktiske fordeler for våre kunder.
Teknologien består av dekk og felg med tverrgående groper ved jevne intervaller, som en oppdelt pizza, med formminnelegering plassert i kanalene. Systemet utnytter fordelen formminnelegeringen har til å vende tilbake til sin opprinnelige form ved hjelp av en elektrisk puls.
Dersom dekket er nedslitt til høyden av modulene, er det en klar indikasjon på at dekkene må skiftes ut.
Hyundai Motor og Kia har søkt om patent for teknologien i både Sør-Korea og USA. De vil vurdere masseproduksjon etter videre utvikling samt slitasje- og ytelsestester og forutsatt godkjenning.