-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hyundai Kia med ny teknologi

Viser hjul med innebygget kjetting
Hyundai og Kia har designet et hjul med innebygget kjetting som kan hentes frem ved å trykke på en knapp. Se video av hvordan systemet virker.
Systemet benytter metallmoduler som er integrert i hjulet og kan hentes frem med elektrisk puls når en akutt situasjon oppstår. Dekket fungerer ellers normalt når «kjettingen» ikke er aktivert.
– Denne innovasjonen, som vi forhåpentligvis kan introdusere i Hyundai og Kias biler en gang i fremtiden, reflekterer vår forpliktelse til å gjøre avansert teknologi tilgjengelig for våre kunder, sier Joon Mo Park, leder for Advanced Chassis Development Team.
– Vi vil fortsette å utvikle teknologi som øker sikkerhet og gir praktiske fordeler for våre kunder.
Teknologien består av dekk og felg med tverrgående groper ved jevne intervaller, som en oppdelt pizza, med formminnelegering plassert i kanalene. Systemet utnytter fordelen formminnelegeringen har til å vende tilbake til sin opprinnelige form ved hjelp av en elektrisk puls.
Dersom dekket er nedslitt til høyden av modulene, er det en klar indikasjon på at dekkene må skiftes ut.
Hyundai Motor og Kia har søkt om patent for teknologien i både Sør-Korea og USA. De vil vurdere masseproduksjon etter videre utvikling samt slitasje- og ytelsestester og forutsatt godkjenning.