-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Forbrukertips:
Advarsel til bileiere, spesielt de som kjører elbil
Snø og is i hjulbuene kan være farlig. Men det er heldigvis noe du kan fikse med enkle grep.
Flere bileiere rapporterer problemer med svingradiusen på sine biler, spesielt elbiler, grunnet opphopning av snø som senere fryser til is i hjulbuene. Dette fører til at hjulene støter på isen som i ekstreme situasjoner gjør det nesten umulig å svinge.
Spesielt elbiler, som ikke genererer varme fra en forbrenningsmotor, er utsatt.
Problemet kan skape farlige kjøreforhold og potensielt katastrofale situasjoner. I tillegg kan det resultere i skader på bremser, og biler med luftfjæring kan få omfattende skader.
Det er derfor viktig at du som bileier sjekker hjulbuene for is og snø før du kjører, og fjerner eventuell opphopning for å sikre trygge kjøreforhold.
Bildet viser eksempelvis en bil hvor det ble fjernet hele 15 kg med stålis fra hjulbuene etter at kunden klaget at han ikke fikk svingt.