-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
EU-kontroll? Ikke i EU
Å dra til EU for å foreta EU-kontroll høres logisk ut. Men enkelt er det ikke.

Ikke tro at såkalt EU-kontroll av bilen lettest utføres i EU. Selv om det er EU-byråkrater som har utformet reglene for EU-kontroll, så varierer tekniske krav og hvordan resultatene skal formidles til myndighetene mellom medlemslandene.
Det er Forbrukerportalen som har satt fokus på dette emnet.
De refererer til en leser som brukte å ta service mens han var på handletur i Sverige. Siden det var på tide med EU-kontroll, ønsket han å foreta denne i samme slengen. Men det viste seg umulig.
Selv om Sverige er vårt nærmeste EU-land, er det ikke mulig å foreta EU-kontroll på en norskregistrert bil der.
Dessuten er det ikke bilverkstedene som foretar den periodiske kontrollen der, men Bilprovningen (som tilsvarer Statens vegvesens trafikkstasjoner hos oss – de som nettopp har sluttet å foreta EU-kontroller).
Den svenske Bilprovningen ønsker ikke befatning med annet enn svenskregistrerte biler.
For de som absolutt vil ta sin EU-kontroll i EU finnes det enkelte smutthull, men de er vanskelige å finne og lokale byråkrater kan stikke digre kjepper i hjulene.