-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ford Equator – den neste Maverick
Tiden begynner å bli moden for utskifting av Ford Maverick, og konseptet Equator viser retningen.
Ford Maverick går under navnet Escape i USA og en del andre land, og er en Sports Utility Vehicle (SUV) av det mindre slaget, i alle fall i amerikansk målestokk. Her til lands kan den fås med 2,3-liters rekkefirer eller 3-liters V6 under panseret. Begge er bensinmotorer.
Den nye Ford Equator Concept viser hva vi kan forvente av neste generasjon Maverick/Escape, og den har en 3.0 V6 Duratec motor. Firehjulsdriftsystemet er utstyrt med computerstyrt clutch, og sekstrinns gearkassen kan styres elektronisk med knapper på rattet. Vanligvis er Equator forhjulsdrevet, men opptil 99% av momentet kan overføres til bakhjulene om nødvendig.
Hjulopphenget er kjent fra Maverick, en McPherson-type forstilling med spiralfjærer og anti-roll stag, og multilink hjuloppheng bak. Dimensjonene er 442,4 x 178,0 x 179,8 cm (lengde x bredde x høyde). Akselavstanden er som på Maverick, 262 cm.
Equator Concept er utviklet ved Fords Lio Ho Design Technology Center i Taipei, Taiwan. Det er lagt vekt på sportslighet, og designer Paul Gibson sier konseptet er certainly a lot more track than it is truck.